تلفن همراه

گوشی

January 16, 2017
7:36 دوشنبه، 27ام دیماه 1395
کد خبر: 81995

باگ اچ‌تی‌سی ۱۰ در اندروید نوقا

گوشی‌های HTC ۱۰ با به‌روزرسانی به اندروید نوقا دچار مشکل می‌شوند و هنوز مشخص نیست که این یک مشکل همگانی است یا تنها برای تعداد معدودی از دستگاه‌ها رخ داده است.
 
اچ‌تی‌سی اعلام کرد استراتژی‌اش برای سال ۲۰۱۷ تا حد زیادی شامل تولید دستگاه‌های کمتری برای اطمینان از تمرکز روی گوشی‌های موجود و برتر است در آنچه که اهمیت دارد. این شرکت، با این حال، باید توضیحاتی را درباره نرم‌افزار اختصاصی خود ارائه دهد زیرا اندروید نوقایی که برای HTC ۱۰ عرضه شده، پس از چند اشکال کشف‌شده متوقف شده است.
 
باگ نوقای اچ‌تی‌سی ۱۰ برای اولین بار توسط شرکتHTC  در آلمان از طریق یک پست فیس‌بوک آشکار شد. اگر اشکالات جدی هستند، باید تا به حال توسط این شرکت ظاهر و شناخته شده بود. مصرف‌کنندگان اغلب زمانی که از OEMها (خرده‌فروشان محصولات) پاسخ رضایت‌بخش دریافت نکنند به رسانه‌های اجتماعی رو می‌آورند. بنابراین عجیب است که هنوز طوفان توییتری درباره این موضوع ایجاد نشده است.
 
البته جدا از اعلام کوتاه تصدیق این موضوع، ماهیت اشکالات هنوز روشن نیست. حالا که اجرای اندروید نوقا متوقف شده است، برخی از منابع نشان داده‌اند افرادی که HTC ۱۰‌ خود را به‌روزرسانی کرده‌اند باید مشکلات موجود در دستگاه‌های خود را تحمل کنند تا زمانی که HTC روی این موضوع کار کرده و بتواند یک راه‌حل فوری ارائه دهد.
 
متاسفانه، این شرکت هیچ جزئیاتی در اختیار قرار نداده است که سیستم عامل جدید چه زمانی در دسترس خواهد بود. همچنین معلوم نیست که تنزل سیستم عامل گوشی به مارشمالو (مدل قبلی سیستم عامل اندروید) مشکلات را حل کند.
 
اشکال نوقا در دیگر دستگاه‌های اندروید
 
اگر بخواهیم عادلانه نگاه کنیمHTC  تنها دستگاهی نیست که با مشکلات به‌روزرسانی به نوقا دست و پنجه نرم می‌کند. حتی مشتریان گوگل از زمانی که نوقا برای دستگاه‌هایشان در دسترس قرار گرفت در حال تجربه اشکالات متعدد مانند خاموش شدن و نویزهاس بلندگو هستند. این مشکل برای هر دو مدل ۷.۰ و ۷.۱.۱ ایجاد شده است.
 
البته یکی از نکات مهم این است که هنوز هیچ کلمه رسمی از طرف HTC مبنی بر تایید تعلیق به‌روزرسانی نوقا دریافت نشده است. بنابراین هنوز مشخص نیست این مشکل تنها برای مناطق خاصی رخ داده است و یا اینکه این موضوع در سطح جهانی تاثیر گذاشته است. دارندگان HTC ۱۰ باید خود را با این ایده دلداری دهند که HTC در حال حاضر زمان بیشتری برای اختصاص به تعمیر دارد.
 
اینکه HTC بتواند زمین و زمان را به هم بدوزد تا عملکرد ضعیف سال گذشته خود را جبران کند، برای این شرکت اهمیت زیادی دارد. این شرکت سال ۲۰۱۶ تنها توانست ۱۲ میلیون گوشی را به فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ که ۱۸ میلیون نسخه فروخته بود کاهش چشمگیری داشت. شرکت HTC همچنین در رقابت قوی با رقبای چینی مواجه است، بنابراین تجربه مثبت مشتریان می‌تواند به عنوان یک راه برای حفظ مزیت رقابتی محسوب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.