رگولاتوری

January 18, 2017
20:52 چهارشنبه، 29ام دیماه 1395
کد خبر: 82089

سخنگوی رگولاتوری خبر داد؛ مهلت تکمیل اطلاعات سیم کارتهای بی هویت تمدید نمی شود

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد پایان مهلت تکمیل اطلاعات هویتی سیم کارتهای دارای نقص پرونده و عدم تمدید مهلت زمان اعلام شده از سوی رگولاتوری، توضیح داد.
جهانگیر اسدی در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه فردا پنج شنبه ۳۰ دی ماه، آخرین مهلت درنظر گرفته شده برای مشترکانی است که اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعاتی اپراتورهای موبایل ناقص است، اظهار داشت: این مهلت تمدید نمی شود و مشترکان باید تا این زمان، نسبت به مراجعه برای تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه تقریبا قطع یکطرفه سیم کارتهای دارای نقص پرونده، طی مدت زمان درنظرگرفته شده صورت گرفته است، گفت: تمامی سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات یکی از اپراتورها قطع یکطرفه شده است و یکی دیگر از اپراتورها نیز تا فردا نسبت به قطع یکطرفه تعداد باقی مانده سیم کارتها اقدام می کند.
 
سخنگوی رگولاتوری ادامه داد: در مرحله بعدی و طی هفته آینده، موضوع قطع دوطرفه سیم کارتهایی که در مدت مدنظر نسبت به مراجعه برای تکمیل مشخصات، اقدام نکرده اند اطلاع رسانی می شود.
 
اسدی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل هفته آینده با ارسال پیامک به این تعداد مشترکان، در مورد قطع ارتباط کامل مشترکان اطلاع رسانی می کنند، تاکید کرد: موضوع سلب امتیاز سیم کارتهای بدون هویت، تابع مقررات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و در این مرحله این موضوع مطرح نیست.
 
وی تصریح کرد: تلاش این است که تمامی مشترکان بتوانند نسبت به ثبت اطلاعات سیم کارتهایشان اقدام کنند و موضوع ساماندهی سیم کارتها با اقدامات ایجابی انجام پذیرد.
 
سخنگوی رگولاتوری با اشاره به اینکه در ابتدا شاهد وجود ۳۰ میلیون سیم کارت دارای نقص پرونده بودیم، گفت: با اجرای این طرح، طی آخرین آمارهای ارائه شده که مربوط به اوایل این هفته می شود، تنها حدود ۴.۵ میلیون سیم کارت دارای نقص اطلاعات هستند.
 
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف برخی از این سیم کارتها درگیر مراحل ادارای است که زمان بر شده است، ادامه داد: برای مثال حدود ۲۵۰ هزار سیم کارت در سامانه یکی از اپراتورها، دارای مالکیت فوت شده هستند که موضوع انحصار وراثت این سیم کارتها زمان بر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.