اپراتورها

تلفن همراه

February 23, 2017
8:12 پنجشنبه، 5ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82518

توسط رگولاتوری مصر: جریمه دو اپراتور بزرگ بین المللی در مصر به دلیل کمپین تبلیغاتی گمراه کننده

دو اپراتور بزرگ Orange و Vodafone به‌دلیل تبلیغات گمراه‌کننده و دروغین از سوی آژانس حمایت از مصرف کنندگان مصر(CPA)، مجرم شناخته شده‌اند.
 
ودافون و اورنج ادعا کرده‌اند سرویس ۴G را با سرعت و پایداری فوق العاده ارائه می‌کنند، درحالی که چنین سرویسی هنوز در این کشور راه اندازی نیز نشده است؛ این دو شرکت با کمپین تبلیغاتی گسترده در سطح شبکه های اجتماعی و تبلیغات محیطی، مدعی ارائه این سرویس با کیفیتی بهتر از رقیب خود بوده‌اند!
 
نسل چهارم تلفن همراه، هنوز به صورت تجاری در این کشور به بهره برداری نرسیده است، به اعتقاد سازمان حمایت از مصرف کنندگان مصر، چنین اقدامی از سوی این دوشرکت، با هدف جلب توجه کاربران بازار اینترنت و موبایل به سرویس جدید، تبلیغی غیرواقعی است؛ از آنجاکه محتوای این کمپین ها تنها وعده ارائه چنین خدماتی در آینده بوده که به شکل گمراه کننده به عنوان سرویس درحال ارائه معرفی شده است.
 
به گفته یکی از مدیران سازمان حمایت از مصرف کننده، تخلف یاد شده به رگولاتور حوزه ارتباطات مصر (NTRA)، گزارش شده و این دو اپراتور مجرم شناخته شده‌اند، اگرچه درگزارش CPA به میزان و نوع جریمه رگولاتوری اشاره ای نشده است.
 
رگولاتوری مصر، چهار مجوز ارائه خدمات نسل چهارم تلفن همراه را به منظور انجام اصلاحات ساختاری در بخش مخابرات این کشور اعطاء کرده است؛ هدف دیگر، کسب درآمد و پرکردن خزانه خالی دولت مصر است.
 
وودافون انگلیس و اورنج فرانسه به همراه اتصالات امارات، سه اپراتور مخابراتی فعال در زمینه شبکه تلفن همراه مصر هستند که از جانب رگولاتوری این کشور مجوز ارائه خدمات نسل چهارم تلفن همراه را داشته و بر اساس اعلام وزیر ارتباطات مصر می‌بایست تا پایان سال ۲۰۱۶ نسبت به راه اندازی سرویس ۴G اقدام می‌کردند.
 
چهارمین مجوز خدمات نسل چهارم تلفن همراه مصر نیز به Telecom Egypt (تنها ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت در این کشور) به بهای ۷۹۷ میلیون دلار واگذار شده است؛ مجموع درآمدهای دولت مصر از محل واگذاری مجوزهای نسل چهارم تلفن همراه ۲٫۲۳ میلیارد دلار بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.