فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

March 18, 2017
4:00 شنبه، 28ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82826

گوگل برای نخستین بار هوش مصنوعی با قابلیت هوش انسانی ارایه کرد

محققان یکی از بزرگترین موانع در جریان توسعه هوش مصنوعی را از میان برداشتند و موفق به ساخت برنامه جدیدی شدند که می‌تواند پس از انجام یک وظیفه یا تکلیف مشخص از نحوه انجام آن مهارت کسب کند و سپس وظیفه بعدی را به خوبی به انجام برساند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این سیستم هوشمند توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل موسوم به DeepMind ارایه شده است. برنامه مذکور قادر است انواع مختلف وظایف و کارها را انجام دهد و حتی در برخی موارد از انسان هم بهتر عمل کند.

هوش مصنوعی که گوگل ارایه کرده است هرگز فراموش نمی‌کند یک وظیفه به خصوص را چطور انجام داده یا یک مسئله را چگونه حل کرده است. به همین خاطر سیستم مذکور می‌تواند با انجام هر فعالیتی که انجام می‌دهد آگاهی و تجربه بیشتر کسب کند و از این طریق بتواند بر مسایل پیش رو بهتر فایق آید.

البته باید توجه داشت هوش مصنوعی همه قابلیت‌های هوش انسانی را شامل نمی‌شود و اگر با یک مشکل جدید مواجه شود نمی‌تواند هیچ کاری را انجام دهد. تنها کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد این است که از آموزه‌های قبلی خود به درستی استفاده کند.

با این وجود کارشناسان گوگل سیستم جدیدی ارایه کرده‌اند که با نام «هوش مصنوعی عمومی» شناخته می‌شود و مکانیسمی را در خود جا داده است که می‌تواند با هوش انسانی برابری کند.

«جیمز کرکپاتریک» از مدیران ارشد مرکز DeepMind در این خصوص گفت: «اگر بخواهیم برنامه‌های رایانه‌ای را هوشمندتر و کاربردی‌تر در اختیار داشته باشیم، می‌بایست این قابلیت یادگیری به آنها اضافه شود».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.