اپراتورها

تلفن همراه

April 26, 2017
19:48 چهارشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83094

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همراه اول پیشتاز در ترابردپذیری/ تقسیم سود هفت هزار ریالی بین سهامداران

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران به ایجاد پانزده هزار و 900 سایت نسل سوم تلفن همراه توسط همراه اول در کشور اشاره کرد و گفت: اپراتور اول سیار ایران بزرگ ترین شبکه نسل سوم تلفن همراه را در کشور ایجاد کرده است.
 
 
وحید صدوقی روز چهارشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران در محل پژوهشگاه نیرو ادامه داد: اکنون همراه اول در 852 شهر کشور نسل سوم تلفن همراه راه اندازی کرده است.
وی به راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه توسط این اپراتور اشاره کرد و گفت: 9 هزار و 484 سایت نسل چهارم تلفن همراه در 690 شهر کشور راه اندازی شده است.
 
صدوقی، به تدوین برنامه پنج ساله و از سال 1390 برای توسعه شبکه اشاره کرد که افزون بر 103 هزار میلیارد ریال(10 هزار و 300 میلیارد تومان) سرمایه گذاری برای توسعه شبکه و بروزرسانی آن صورت گرفته است و خاطرنشان کرد: عملکرد پارسال این شرکت قابل مقایسه با هیچ سال دیگری نیست و خیلی بهتر از سال های پیشتر بوده است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه در پنج سال گذشته همواره تلاش شده محصول های جدیدی به بازار ارایه شود ،اضافه کرد: سال 1391 با ارایه 15 محصول، سال 1392 با ارایه 19 محصول و در سال 1395 با ارایه 27 محصول پایبندی به ارایه محصول جدید رعایت شده و این در حالی است که در 18 سال قبل تنها 34 عنوان محصول معرفی شد. 
 
صدوقی به توسعه بازار و خدمات مشتریان همراه اول اشاره کرد و تعداد سیم کارت های واگذار شده را 12 میلیون و 400 هزار سیم کارت اعلام کرد که بیش از 9 میلیون و 300 هزار سیم کارت ثبت شده است.
وی تعداد سیم کارت های اعتباری را هشت میلیون و 500 هزار سیم کارت و سیم کارت های دائمی را 800 هزار فقره عنوان کرد و گفت: پارسال حدود چهار میلیون مشترک جذب موثر شد و توانستیم از مرز 22 میلیون و 800 هزار مشترک دیتا بگذریم و درآمد دیتا را نسبت به سال 94 حدود 115 درصد رشد دهیم.
 
مدیرعامل همراه اول ضریب نفوذ این اپراتور در کشور را 84 درصد اعلام کرد که جایگاه دوم بیشترین سودآوری را در میان یکصد شرکت برتر ایرانی دارد و تصریح کرد: جایگاه همراه اول از منظر دائمی و اعتباری در جنوب آسیا اول، خاورمیانه هشتم و دنیا 22 است.
به گفته وی، روند رضایت کلی مشترکان این اپراتور در سه سال گذشته افزایشی بوده است.
 
** اپراتور برتر در ترابرد پذیری 
صدوقی، به جایگاه همراه اول در اجرای طرح جابجایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه (ترابردپذیری ) اشاره و یادآورشد: طرح مذکور هنگامی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) کلید خورد، مشاور ما (شرکت ADL) پیش بینی کرد با توجه به سابقه طولانی ترهمراه اول نسبت به دیگر اپراتورها بین یک تا 10 درصد از مشترکان به دیگر اپراتورها بروند و معتقد بودند اگر 300 هزار مشترک از شبکه بروند، باز هم موفق هستیم. چند هفته بعد از 31 مرداد که این طرح به شکل نهایی اجرا شد، روند منفی بود و 10 هزار مشترک تا اواخر آذر از شبکه ما رفتند اما در پنجم فروردین رویه تغییر و همراه اول رتبه دوم و در 21 فروردین رتبه اول را کسب کرد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان این که در این فرآیند همراه اول و رایتل به ترتیب با پنج هزار و200 ویک هزارو800 ترابرد، بالانس مثبت ثبت کردند، ادامه داد: اما ایرانسل هفت هزار بالانس منفی داشت به این معنی که مشترکانش را به همراه اول و رایتل فرستاده است که روند جذب همراه اول در ترابردپذیری مثبت شد و لازم است بگویم 20 تا 30 درصد کسانی که از شبکه ما رفته اند نیز در حال بازگشت هستند.
 
به گفته صدوقی، سرمایه گذاری حدود 103 هزار و 280 میلیارد ریالی (10 هزار و 328 میلیارد تومان) مطابق با طرح تجاری پنج ساله در ایجاد سایت های نسل جدید صورت گرفت و همین موضوع باعث شد تابالاترین رکورد راه اندازی سایت های نسل نو به نام این اپراتور ثبت شود.
 
**درآمد های همراه اول 
مدیرعامل همراه اول درآمد اصلی کل این شرکت در پارسال را 105 هزار و 230 میلیارد ریال( 10 هزار و 523 میلیارد تومان) عنوان کرد که 16 درصد رشد را نسبت به سال ماقبل از آن نشان می دهد. سود خالص شرکت اصلی 28 هزار و 690 میلیارد ریال(2 هزار و 869 میلیارد تومان) بوده است که 15.4 درصد رشد را به نسبت سال 94 نشان می دهد.
صدوقی افزود: پارسال 100 درصد میزان EPS شرکت اصلی محقق و سود عملیاتی شرکت به نسبت سال گذشته اش به 19 درصد رسید.
 
**سهم داده در ایران 
این مقام مسئول در شرکت ارتباطات سیار ایران درباره داده و روند آن نیز یادآورشد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما تعداد سیم کارتهای واگذار شده 1.8 برابر دیگر اپراتورهای جهان و تولید ناخالص داخلی نیز 0.6 جهان است.
 
وی ادامه داد: سهم ترافیک دیتای ایران سال قبل 600 پتابایت بود که اگر از منظر جمعیت یک درصدی کشور به کل دنیا در نظر بگیریم می بایست به چهار هزار پتابایت می رسید با این حال تا سال 2019 باید سالانه رشد سه برابری داشته باشیم تا بتوانیم به سهم معقول 10 هزار پتابایت برسیم.
صدوقی از رشد درآمد داده این اپراتور خبرداد و گفت: بین سال های 1391 تا 1395 درآمد داده به ترتیب 125، 226، 457، 957 و 2061 میلیارد تومان بوده است.
 
مدیرعامل همراه اول به روند پرداختی های این اپراتور بعد از خصوصی سازی اشاره کردوافزود: روند پرداختی ها به دولت رشد 700 درصدی داشته و از سال 1388 تا 1395 رقمی حدود 293 هزار میلیارد ریال(29 هزار و 300 میلیارد تومان) بوده است.
 
**دنبال محدود شدن تلگرام صوتی نبوده ایم
وی در پاسخ به پرسشی در باره اثرگذاری تلگرام صوتی برروند فعالیت های این اپراتور گفت: برای جلوگیری از راه اندازی تلگرام صوتی تلاشی نداشته ایم، درعین حال خواستار ساماندهی آن هستیم.
صدوقی افزود: به نظر می‌رسد مقامات قضایی بدلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده‌اند و مصالح کشور را در نظر گرفته‌اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته‌اند.
صدوقی بیان داشت: باید در این باره اولویت به سرویس های بومی داده شود تا آنها بتوانند خدمات خود را ارایه کنند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران رویکرد آتی اپراتوراول کشور را توجه ویژه به اینترنت اشیا دانست و اذعان داشت: اینترنت اشیا آینده جهان را شکل می دهد که براین اساس ما هم به دنبال این موضوع هستیم و اکنون نسبت به هوشمند سازی کنتورهای گاز با همکاری شرکت گاز اقدام کرده ایم.
 
**همکاری های بین المللی 
صدوقی به اظهار تمایل شرکت اورنج(ORANGE) فرانسه برای همکاری با این اپراتور اشاره کرد و از ادامه مذاکره ها خبرداد و گفت: پس از حصول نتیجه درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته وی، حضور در بازارهای جهانی و استقبال از سرمایه گذاران خارجی استراتژی همراه اول در امسال است.
 
**تقسیم سود هفت هزار ریالی بین سهامدران 
درمجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که با حضور 94.76 درصدی سهامداران در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد با موافقت هیات رئیسه مجمع عمومی عادی سالیانه، سهامداران همراه اول سود هفت هزارریالی ( ۷۰۰ تومان) روی هر سهم گرفتند.
 
این مجمع که برای استماع گزارش عملکرد شرکت همراه اول در سال 95 و تقسیم سود حاصل از فعالیت های آن بین سهامداران برگزار شد، درنهایت با تقسیم سود 98 درصدی به ازای هر سهم موافقت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.