اپلیکیشن

تلفن همراه

July 11, 2017
7:41 سه شنبه، 20ام تیرماه 1396
کد خبر: 83921

تلفن همراه مکان شما را لو می دهد

تلفن همراه هوشمندی که دارای امکان تازه اپلیکیشن اسنپ چت است، مکان دقیق کاربر را لو می دهد.
روزنامه گاردین در گزارش علمی خود می نویسد: اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat) ابزار جدید و البته بحث برانگیزی موسوم به Snap Map دارد که به دوستان کاربر تلفن همراه مکانی که او در هر لحظه قرار دارد را اطلاع می دهد. عجیب اینجاست که این اطلاع رسانی با جزئیات دقیق صورت می گیرد. اینجا نه تنها صحبت از محله یا خیابان بلکه آدرس دقیق صاحب تلفن همراه هوشمند است.
 
بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی می گویند که از استفاده از آن راضی هستند اما این نکته که سایر کاربران از محلی که در آن حضور دارند مطلع می شوند ناراحت کننده است.
 
این ابزار جدید حدود دو هفته پیش ارایه شد. Snap Map به کاربران این امکان را می دهد تا مکانی را که در آن حضور دارند با جزئیات مربوطه به اشتراک بگذارند.
 
حالا این مسأله به یک چالش بزرگ تبدیل شده و بسیاری از کاربران تلفنهای همراه هوشمندی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند نسبت به در معرض خطر قرار گرفتن حریم شخصی شان ابراز نگرانی می کنند. حتی برخی گروههای حامی ایمنی کودکان نسبت به خطرات ناشی از این قابلیت هشدار داده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.