اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 14, 2017
16:12 جمعه، 23ام تیرماه 1396
کد خبر: 83995

الزام هماهنگی دستگاههای دولتی برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات

اعضای فراکسیون شفاف سازی مجلس خواستار هماهنگی دستگاههای دولتی برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات شدند.
نمایندگان عضو فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت ارتباطات زیرساخت، ابعاد مختلف عملکرد این شرکت در خصوص سالم سازی و شفاف سازی را مورد بررسی قرار دادند.
 
در این نشست پس از اظهارات رئیس و اعضای فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مختلف، نمایندگان برای اتصال دیتاهای مختلف دستگاههای اجرایی و هماهنگ سازی این دستگاهها در جهت تبادل اطلاعات بین سازمانی در قالب شبکه ملی اطلاعات، متفق القول شدند. آنها بر لزوم اشتراک گذاری پایگاه اطلاعات داده تأکید کردند.
 
در این نشست علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نحوه واگذاری سهام مخابرات ایران به صورت بلوکی انتقاد کرد و خواستار طرح مجدد تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری این شرکت مطابق با اصل ۴۴ قانونی اساسی شد.
 
به گفته وی، اسناد واگذاری مخابرات ایران نیازمند شفاف سازی و آشکار شدن است.
 
همچنین حسینی نماینده تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمک شود تا همه دستگاه ها و سازمانهای دولتی، اطلاعات خود را در شبکه ملی اطلاعات مبادله کنند، تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه تصریح شده است که همه سازمانها موظفند با توسعه زیرساختهای فنی خود، اطلاعاتشان را در شبکه ملی اطلاعات مبادله کنند.
 
بختیاری نماینده گلپایگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تغییر مسیر شبکه ملی اطلاعات به سمت اینترنت ملی در سالهای گذشته و هزینه ای که صرف این پروژه شده است گفت : امنیت شبکه ملی اطلاعات به نحوی که تمامی دستگاهها و سازمانها و وزارتخانه ها بتوانند به آن متصل شوند، امری ضروری است.
 
رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به بندهایی از برنامه ششم توسعه برای بازگرداندن داکت و فیبرنوری از مخابرات به دولت گفت: ما مدعی هستیم که شبکه ملی اطلاعات کامل نشده چرا که شبکه علمی، شبکه مدارس، شبکه سلامت و پایگاه داده دستگاههای مختلف، هنوز در این بستر قرار نگرفته است.
 
وی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت خواست تلاش خود را برای رسیدن به اینترنتی ارزان برای مردم، بکار بندند.
 
در این جلسه همچنین مهندس بی مقدار نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار اعلام وضعیت ارائه سرویس تلویزیون اینترنتی و نیز وضعیت ارتباط رسانی به مناطق محروم شد.
 
صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون شفاف سازی نیز گفت: باید دستگاههای مختلف با اتصال به شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه دولت الکترونیک را به معنای واقعی کلمه در کشور پیاده سازی کنند.
 
وی افزود: شبکه ملی اطلاعات بستر ساز شفاف سازی و مبارزه با فساد در کشور است. در همین حال نقش مهم توسعه زیرساخت های ارتباطی در شفافیت ، سالم سازی و مبارزه با فساد بر کسی پوشیده نیست و شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه این زیرساختهای ارتباطی نقش برجسته ای داشته است.
 
در جمع بندی این نشست مقرر شد گزارشی در خصوص اتصال دیتاهای مختلف دستگاههای اجرایی برای هماهنگ سازی آنها در پروژه دولت الکترونیک، از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه شود. در همین حال مقرر شد مجلس برای تدوین قوانین مربوط به خدمات رسانی دستگاهها و نهادها کمک کنند تا هر سازمانی برای اجرای قانون خود را مستقل از سازمان دیگر نداند و اطلاعات خود را در شبکه ملی اطلاعات، مبادله کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.