اپراتورها

تلفن همراه

July 30, 2017
10:28 یکشنبه، 8ام مردادماه 1396
کد خبر: 84316

راهنمای روش های سریع و آسان برای خرید بسته های اینترنتی اپراتورها

در حال حاضر 3 اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل وظیفه ارائه اینترنت همراه به مشترکین خود را بر عهده دارند. در همین رابطه نیز ارتقاء شبکه های نسل سوم و چهارم، افزایش چشمگیر اپلیکیشن های وابسته به اینترنت در ایران و همچنین افزایش سرعت دسترسی به این نوع اتصال سبب شده است تا استفاده از اینترنت همراه در کشورمان با رشد بی سابقه ای مواجه شود.
 
اپراتورهای منتخب دو راه را برای استفاده از اینترنت همراه در اختیار کاربران می گذارند؛ اولین انتخاب استفاده از تعرفه آزاد است که آن چنان به صرفه نیست و در صورت استفاده از آن متحمل هزینه های گزاف خواهید شد و دومین انتخاب نیز خریداری بسته های در نظر گرفته شده توسط این اپراتورهاست که مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.
 
در این مطلب قصد داریم راهنمایی جامع و کامل از روش های سریع و آسان برای خرید بسته های اینترنتی اپراتورها را در اختیار شما قرار دهیم و به مقایسه اجمالی خدمات ارائه شده توسط 3 اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل بپردازیم؛ پس تا پایان مطلب امشب با ما همراه باشید.
 
استفاده از وبسایت اپراتورها
 
ایرانسل
 
 
خوشبختانه ایرانسل خدمات مطلوبی را در زمینه فروش بسته های اینترنتی از طریق وبسایتش به کاربران ارائه می کند.
 
ایرانسل خدمات مطلوبی را در زمینه فروش بسته های اینترنتی از طریق وبسایتش به کاربران ارائه می کند.
کافیست به این لینک مراجعه و پس از آن در بخش بسته ها از میان گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید و وارد صفحه مورد نظر شوید. در ادمه بسته دلخواه خود را تعیین و روی گزینه خرید آنلاین کلیک کنید.
 
نهایتاً با وارد کردن شماره سیم کارت و نوع آن (اعتباری یا دائمی) پرداخت خود را نهایی نمایید تا بسته مورد نظر برای شما فعال شود. لازم به ذکر است که برای خرید بسته های اینترنتی ایرانسل از طریق وبسایت این شرکت حتماً نیازی نیست در سایت ثبت نام کنید و یا وارد پنل کاربری خود شوید.
 
 
علاوه بر این مدتی می شود که این اپراتور اقدام به ارائه نسخه وب ایرانسل من نیز کرده است. برای ورود به بخش مذکور روی این لینک ضربه بزنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد پنل خود شوید.
 
این بخش هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و وجود برخی مشکلات در آن قابل چشم پوشیست. در آخر نیز بگوییم که بسته هایی که از طریق وب‌ سایت ایرانسل خریداری می‌ شوند به طور پیش فرض قابلیت تمدید خودکار ندارند.
 
همراه اول
 
 
برخلاف ایرانسل که راهی آسان برای خرید بسته های اینترنت همراه در اختیار کاربران می گذارد، مشترکین همراه اول برای خرید بسته های اینترنتی از طریق وبسایت باید حتماً وارد حساب کاربری خود شوند.
 
مشترکین همراه اول برای خرید بسته های اینترنتی از طریق وبسات باید حتماً وارد حساب کاربری خود شوند.
بدین منظور از طریق این لینک وارد حساب کاربری خود شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید در سامانه اینترنتی همراه اول ثبت نام کنید.
 
پس از ورود به پنل همراه من از طریق تب خدمات من اقدام به مشاهده و انتخاب بسته مورد نظر و در نهایت خرید آن نمایید. پنل کاربری همراه من همچون اپلیکیشن این اپراتور کاربردی بوده و می تواند اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص سیم کارت مورد نظر و بسته های فعال در اختیار شما قرار دهد.
 
البته باید توجه داشت که تمامی بسته های اینترنتی همراه اول به جز دو بسته پر حجم 6 ماهه آن با حجم های 10 و 20 گیگابایت از طریق کد دستوری این شرکت که در ادامه به آن می پردازیم نیز قابل دسترسی خواهند بود و نیاز مبرم کاربران برای ورود به حساب کاربری را بر طرف می نمایند.
 
تمدید خودکار بسته های همراه اول نیز به طور پیش فرض به دو صورت انجام می پذیرد:
 
تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته های 30 روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت 30 روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می توانند از طریق پنل همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.
 
تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه روزی، تمامی بسته های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می توانند از طریق پنل همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.
 
 
متأسفانه قابلیت پرداخت آنلاین  برای خرید بسته ها درون وبسایت همراه اول تعبیه نشده است. مشترکین اعتباری برای خرید بسته های آلفا و آلفا+ باید حساب خود را به اندازه مبلغ مورد نظر شارژ نمایند تا بسته برای آن ها فعال شود. این در حالیست که مشترکین دائمی از این قانون مستثنی بوده و مبلغ بسته های خریداری شده به قبض دوره ای آن ها اضافه خواهد شد.
 
رایتل
 
 
رایتل نیز همچون ایرانسل خدمات مشابهی را برای ارائه بسته های اینترنت همراه از طریق وبسایت خود در اختیار کاربران گذاشته است. کافیست به این لینک بروید و پس از وارد کردن شماره سیم کارت رایتل خود وارد پنل خرید بسته های اینترنتی شوید. در ادمه بسته دلخواه خود را تعیین و روی گزینه خرید نقدی کلیک کنید.
 
 
همچنین در صورت نیاز می توانید با مراجعه به سامانه مدیریت حساب، وارد شدن به حساب کاربری خود و مراجعه به این لینک جهت خرید بسته های اینترنت همراه رایتل اقدام نمایید. سامانه مدیریت حساب اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص سیم کارت مورد نظر و بسته های فعال در اختیار شما قرار دهد.
 
در پایان نیز بگوییم که در حال حاضر تمدید خودکار بسته ها از سوی رایتل وجود ندارد و برای فعالسازی مجدد بسته باید بسته مورد نظر را دوباره خریداری کنید.
 
جمع بندی
متأسفانه در زمینه خرید بسته های اینترنتی از طریق وبسایت اپراتورها، همراه اول ضعیف ترین خدمات را ارائه می دهد.
 
ایرانسل راه های سریع تر و آسان تری را برای خرید بسته های اینترنتی همراه ار طریق وبسایت در اختیار کاربران قرار می دهد.
 
با آن که وبسایت این اپراتور اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما بهم ریختگی و شلوغ بودن بیش از حد آن و همچنین مجبور کردن کاربر برای ورود به حساب کاربری جهت خرید بسته های اینترنتی از جمله ضعف های آن نسبت به دو اپراتور دیگر به شما می رود.
 
در این میان ایرانسل با پیشنهاد راه های سریع تر و آسان تر و همچنین طراحی مطلوب و کاربر پسند سبب شده تا آن را بهترین اپراتور از لحاظ ارائه خدمات خرید بسته های اینترنتی از طریق وبسایت به حساب آوریم. رایتل نیز همچون ایرانسل خدمات تقریباً مشابهی را در اختیار مشترکین خود می گذارد و از این رو یکی از اپراتورهای پیشگام در این زمینه محسوب می شود.
 
استفاده از اپلیکیشن اپراتورها
 
ایرانسل
در دنیای مدرن امروز که انجام بیشتر امور با دیوایس های همراه امکان پذیر است، ایرانسل نیز سعی کرده از قافله عقب نماند و در همین خصوص نیز اپلیکیشن مختص به خود را جهت رفاه حال مشترکین عرضه کرده است. اپلیکیشن ایرانسل من را می توانید از این لینک دانلود نمایید.
 
ایرانسل من ابزاری ساده و رایگان است که با استفاده از آن قادر هستید به راحتی میزان مصرف اینترنت، هزینه‌های تماس و پیامک‌های خود را مدیریت کنید. البته تمام قابلیت های این اپلیکیشن به همین جا ختم نمی شود.
 
 
به وسیله ایرانسل من قادر خواهید بود بسته‌ های افزایشی خریداری کنید، بسته‌های ترکیبی (بوم و بوم+) بسازید و آن ها را بخرید و یا بسته های اینترنتی را به دوستان خود هدیه دهید. امکان مدیریت همزمان چندین حساب ایرانسلی نیز از دیگر ویژگی های دوست داشتنی اپلیکیشن ایرانسل من است.
 
البته در خصوص این روش باید به چند نکته توجه کنید:
 
بسته‌ های هفتگی و ماهانه که از طریق اپلیکیشن ایرانسل‌ من خریداری می‌ شوند به طور پیش‌ فرض دارای قابلیت «تمدید خودکار» هستند. در صورت تمایل برای غیر فعال‌ سازی این قابلیت، می‌ توانید به اپلیکیشن ایرانسل‌ من مراجعه کنید.
 
بسته‌ های کمتر از 1 گیگابایت، زمانی به طور خودکار تمدید می‌ شوند که زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.
بسته‌ های 1 گیگابایتی، زمانی به طور خودکار تمدید می‌ شوند که باقیمانده حجم بسته به 100 مگابایت یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.
 
بسته‌ های بیش از 1 گیگابایت، زمانی به طور خودکار تمدید می‌ شوند که باقیمانده حجم بسته به 150 مگابایت یا زمان انقضای بسته به پایان رسیده باشد.
 
در صورت خرید بیش از 1 بسته، تمدید خودکار در مورد آخرین بسته خریداری شده اتفاق می‌ افتد.
با اتمام حجم هر یک از دو قسمت بسته‌ های اینترنت دو قسمتی (روزانه + شبانه)، کل بسته به صورت خودکار تمدید می‌ شود. به عنوان مثال در صورتی که یکی از دو قسمت بسته اینترنت ماهانه 1/5 + 1/5 گیگابایت از 2 تا 8 صبح تمام شود، کل بسته به طور خودکار تمدید خواهد شد.
 
برای لغو تمدید خودکار از طریق اپلیکیشن ایرانسل من کافیست با مراجعه به بخش خرید بسته افزایشی و سپس انتخاب گزینه بسته های افزایشی فعال با تمدید خودکار نسبت به لغو آن اقدام نمایید.
 
همراه اول
خدمات ارائه شده توسط همراه اول توسط اپلیکیشن همراه من نیز دقیقاً همانند نسخه وب آن است. اپلیکیشن همراه من را می توانید از این لینک دانلود نمایید. پس از ورود به اپلیکیشن همراه من از طریق تب خدمات من واقع در پایین صفحه اقدام به مشاهده و انتخاب بسته مورد نظر و در نهایت خرید آن نمایید.
 
 
تمدید خودکار بسته های همراه اول نیز به طور پیش فرض به دو صورت انجام می پذیرد:
 
تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته های 30 روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت 30 روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می توانند از طریق اپلیکیشن همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.
 
تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه روزی، تمامی بسته های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می توانند از طریق اپلیکیشن همراه من و مراجعه به صفحه بسته های نوترینو تمدید خودکار را لغو کنند.
اپلیکیشن همراه من چیزی بیشتر از وبسایت همراه اول ارائه نمی دهد و تنها نسخه همراه آن به حساب می آید.
 
شاید بهتر بود همراه اول قابلیت خرید آنلاین را به عنوان یک ویژگی متمایز به اپلیکیشن خود اضافه می کرد.
مشاهده موجودی و خرید شارژ (ویژه مشترکین اعتباری) و همچنین فعالسازی، خرید و مشاهده گزارش مصرف بسته های نوترینو از جمله قابلیت های این اپلیکیشن به شمار می رود.
 
شاید بهتر بود همراه اول قابلیت خرید آنلاین از طریق درگاه اینترنتی بانک ها را به عنوان یک ویژگی متمایز به اپلیکیشن خود اضافه می کرد.
 
مشترکین اعتباری برای خرید بسته های آلفا و آلفا+ باید حساب خود را به اندازه مبلغ مورد نظر شارژ نمایند تا بسته برای آن ها فعال شود. این در حالیست که مشترکین دائمی از این قانون مستثنی بوده و مبلغ بسته های خریداری شده به قبض دوره ای آن ها اضافه خواهد شد.
 
رایتل
رایتل که مدت هاست خود را پیشگام ارائه خدمات نوین در خصوص اینترنت موبایل می داند اقدام به عرضه اپلیکیشن رایتل من کرده است. اپلیکیشن رایتل من را می توانید از این لینک دانلود نمایید. متأسفانه اپلیکیشن مذکور تنها برای پلتفرم اندروید در دسترس است و نسخه iOS آن توسعه داده نشده.
 
 
با استفاده از نرم افزار کاربردی رایتل من می توانید بسیاری از امور مربوط به سیم‌کارت خود مانند خرید بسته، شارژ ریالی و شور انگیز، آگاهی از جزییات سیم‌کارت‌ های رایتل خریداری شده، شرح طرح‌ ها و بسته‌ های پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورت‌حساب و… را بدون نیاز به برقراری تماس با مرکز خدمات مشتریان رایتل انجام دهید.
 
برای خرید بسته ها از طریق اپلیکیشن رایتل من کافیست اپلیکیشن را باز کرده و با حساب کاربری خود وارد شوید
برای خرید بسته ها نیز کافیست اپلیکیشن را باز کرده و با حساب کاربری خود وارد شوید و از طریق بخش خرید بسته و سپس انتخاب گزینه اینترنت همچون وبسایت رایتل اقدام به خرید کنید. در پایان نیز بگوییم که در حال حاضر تمدید خودکار بسته ها از سوی رایتل وجود ندارد و برای فعالسازی مجدد بسته باید بسته مورد نظر را خریداری کنید.
 
جمع بندی
همچنان فکر می کنیم که ایرانسل با ارائه اپلیکیشن ایرانسل من با رابط کاربری ساده و دسترسی های آسان توانسته گام مهمی را در ارائه مطلوب خدمات همراه بردارد. با استفاده از اپلیکیشن این اپراتور به راحتی می توانید بسته های اینترنت همراه را خریداری و آن ها را مدیریت کنید. این در حالی است که قطعی های گاه و بی گاه آن طی چند ماه اخیر کمی آزار دهنده شده است.
 
همراه اول نیز با عرضه اپلیکیشن خود که تنها یک نسخه همراه از خدمات تحت وب آن به شمار می رود آن چنان که باید نتوانست نظر ما را به خود جلب کند. تنها برتری اپلیکیشن همراه من دسترسی راحت به آن است. رایتل نیز همچون ایرانسل خدمات تقریباً مشابهی را در اختیار مشترکین خود می گذارد. با این حال عدم عرضه اپلیکیشن این اپراتور برای iOS نا امید کننده به نظر می رسد.
 
استفاده از کد دستوری USSD
 
 
ایرانسل
مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری #5*555* نسبت به خرید بسته های اینترنتی همراه این اپراتور اقدام نمایند. بسته‌های هفتگی و ماهانه که از طریق این کد #5*555* خریداری می‌شوند به طور پیش‌فرض دارای قابلیت «تمدید خودکار» هستند. در صورت تمایل برای غیرفعال‌سازی این قابلیت، می‌توانید کد #9*5*555* را از خط خود شماره گیری نمایید.
 
کد دستوری #2*7* نیز برای خرید یسته های اینترنتی متنوع ایرانسل در اختیار مشترکین این اپراتو قرار دارد. در نهایت نیز بد نیست بدانید که بسته های ارائه شده توسط این کد  قابلیت تمدید خودکار ندارند
 
همراه اول
مشترکین همراه اول می توانند با شماره گیری کدهای #32*10* یا #100* و مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر نسبت به خرید اینترنت همراه اقدام نمایند.
 
با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:
 
تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته­ های ۳۰ روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت ۳۰ روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می­ توانند با ارسال کد دستوری #۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­ های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می ­توانند با ارسال کد دستوری #۸*۱۰۰* تمدید خودکار را لغو کنند.
 
رایتل
مشترکین رایتل نیز به راحتی می توانند با شماره گیری کد #142* و مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر نسبت به خرید اینترنت همراه اقدام نمایند. در حال حاضر تمدید خودکار بسته ها از سوی رایتل وجود ندارد و برای فعالسازی مجدد بسته باید بسته مورد نظر را خریداری کنید.
 
سخن پایانی
در پایان باید بگوییم که خدمات ارائه شده در قالب کدهای دستوری از سوی اپراتورهای پیشگام کشور تفاوت آن چنان زیادی با یکدیگر ندارند و راهی سریع برای خرید بسته های اینترنتی به شمار می روند. با این حال دو روش استفاده از وبسایت و اپلیکیشن قابلیت های بیشتری را برای خرید و مدیریت بسته ها در اختیار مشترکین قرار می دهند.
 
خوشبختانه کیفیت اینترنت همراه در کشورمان در حال افزایش است و به موازات آن نیز باید شاهد بهتر شدن خدمات ارائه شده توسط اپراتورها باشیم. شما از چه روشی برای خرید بسته های اینترنتی استفاده می کنید؟ کدام یک از اپراتورها را در زمینه ارائه خدمات فروش برتر می دانید؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.