November 19, 2017
13:11 یکشنبه، 28ام آبانماه 1396
کد خبر: 85825

ستاری: آینده اقتصادی کشور در دست استارت آپ ها است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر نقش محوری شرکت های دانش بنیان در آینده اقتصادی جهان و کشور، گفت: بدون تردید آینده اقتصادی کشور در دست استارت آپ ها است و گریزی از آن نیست.
 
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری چهارشنبه شب در آئین پایانی پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، افزود: در حال حاضر داد و ستدهای کلان اقتصادی در جهان و به تدریج در کشور ما به سمت استارت آپ ها یا همان شرکت های فناورانه سوق داده شده است که رشد سرسام آور ان و سودهای کلان اقتصادی حاصل، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی، توجه به فناوری های نوین در عرصه های مختلف اقتصادی را از جمله اولویت ها و اهداف مهم دولت تدبیر و امید بیان و اظهار کرد: باید اذعان کرد که اقتصاد 100 ساله نفتی ما را از دست یابی به بسیاری از مزیت های شاخص اقتصاد جهانی از جمله توجه به نیروهای انسانی زبده و خلاق محروم کرده است، زیرا که حرکت به سمت اقتصاد انسانی نیازمند مختصات خاص و جدید می باشد.
ستاری با بیان اینکه اشتغال استخدام دولتی ناشی از نگرش های اقتصاد نفتی است، یادآور شد: چنین نگرش هایی به موضوع اقتصاد و اشتغال، اعتماد به نفس جوانان را از بین برده و بارورسازی استعدادهای نهفته در میان جوانان خلاق را نابود می کند، در حالیکه با تکیه بر استعدادهای نهفته جوانان کشور ایجاد شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مختلف می تواند مسیر زندگی فردی و اجتماعی جوانان و نوجوانان کشور را تغییر دهد.
وی ، جا انداختن اقتصاد انسان محور در کشور را سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: اما بنده نظر سرمایه گذاران را به این موضوع مهم جهانی جلب می کنم که شرکت های دانش بنیان رشد هفته ای 10 درصدی را تجربه می کنند که رقم بسیار بالا و سرسام آوری است که بی توجهی به آن می تواند آینده هر صنعتی را با خطر مواجه کند.
ستاری از سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه و صنعت درخواست کرد تا به جوانان و نوجوانانی که ایده پرداز بوده و در حوزه های گوناگون ابتکار و خلاقتی دارند، بیش از پیش توجه کنند و از آنها در راستای اهداف کسب و کار حرفه ای خود بهره برداری کنند، زیراکه در جهان جدید باید به سمت کسب و کار جدید رفت و آن اجتناب ناپذیر است.
وی بر گسترش شرکت های دانش بنیان درکشور و به ویژه آذربایجان شرقی تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت های وسیع این استان در حوزه های علمی و دانشگاهی، آینده کشور و استان را متعلق به ایجاد و بارورسازی چنین شرکت هایی دانست.
ستاری ، تلاش و خستگی ناپذیری را از جمله ویژگی های بارز جوانان عضو در شرکت های دانش بنیان بیان و اظهار کرد: کسانی که وارد این عرصه می شوند لزوما' بچه پولدارها نیستند و افرادی را شامل می شوند که از پول توجیبی های خود برای اهداف بلند مدت شان سرمایه گذاری می کنند و بدون تردید چنین فرزندانی شکست در هر مرحله زندگی حرفه ای خود را به معنی یادگیری قلمداد می کنند.
وی ادامه داد: بچه های ما در عصر کنونی باید یاد بگیرند که درس خواندن نه برای استخدام های دولتی ، بلکه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و نوآوری است.
به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز گفت: در این نمایشگاه علاوه بر آذربایجان شرقی که 70 درصد شرکت کنندگان را تشکیل می داد، از 27 استان کشور تعداد 270 نفر نوآور و مخترع با 400 طرح در رشته های گوناگون شرکت کردند.
علی جهانگیری افزود: پارسال تعداد پنج کشور خارجی در نمایشگاه شرکت کرده بودند که امسال این رقم به 9 کشور افزایش پیدا کرد و این نشان می دهد که جایگاه بین المللی نمایشگاه به تدریج در حال ارتقا است.
وی ، امضای تعداد 12 تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان ایرانی با ایرانی و طرف های خارجی را از جمله دستاوردهای مهم نمایشگاه بیان کرد.
پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز از بیستم تا 24 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.