سخت‌افزار

November 20, 2017
22:45 دوشنبه، 29ام آبانماه 1396
کد خبر: 85854

بازار کامپیوتر تعطیل شد

مریم عسگری – فناوران : بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری و دیجیتال از اواخر هفته گذشته تا روز قبل در تعطیلات به سر برد.
 
بررسی های بازاری مشخص کرده است که تعطیلات ابتدای هفته در کنار تشدید نوسانات نرخ دلار آزاد در هفته های اخیر به تعطیلی بازارهای کامپیوتر منجر شده است.
البته برخی از فعالان بازار هم وقوع زلزله در شهرهای غربی کشور را از دلایل تعطیلی بازار عنوان کردند؛ زیرا برخی از کسبه برای کمک عازم شهرهای غربی شدند.
علی شهبازی یکی از فعالان بازار کامپیوتر با بیان این مطلب که برخی از بازارهای کامپیوتر از روز چهارشنبه هفته گذشته در حالت نیمه تعطیل و از روز شنبه در حالت تعطیل به سر می برد، گفت: تمام بازارهای کامپیوتر از روز چهارشنبه هفته گذشته در حالت نیمه تعطیل به سر می برند و به نظر می رسد این روال تا پایان آبان ماه ادامه داشته باشد؛ زیرا از خرید و فروش در بازار خبری نیست.
این فعال بازار با بیان این مطلب که برخی از بازارهای کامپیوتر هم از روز شنبه تا دوشنبه تعطیل بوده اند، گفت: هیچ خریداری در بازار وجود ندارد و به همین دلیل کسبه واحدهای تجاری و فروشگاهی را تعطیل و بازار رساما تعطیل شد.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش گفت: گرانی، نبود مشتری و بروز برخی اتفاق های تلخ برای هموطنان دست به دست هم دادند تا بازار تعطیل شود.
کارشناسان هم با تایید این موضوع گفتند: مهم ترین عامل تعطیلی بازار نبود مشتری است و حتی اگر کشور در بدترین وضعیت قرار گیرد؛ اما بازار  مخاطب و خریدار داشته باشد، کسبه بازار را تعطیل نمی کنند. ولی در شرایط فعلی نبود مشتری روی تمام مسایل تاثیر گذاشته و به تعطیلی بازار منجر شده است.
کارشناسان پیش بینی کردند پاییز و زمستانی سردتر از سال قبل را در بازار کامپیوتر شاهد باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.