تلفن همراه

گوشی

April 16, 2018
18:48 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89686

داستان همکاری Huawei و Leicaچطور Huawei و Leica آغاز شد؟

هواوی که در حوزه عکاسی با هوش مصنوعی نمونه های موفقی در سری گوشی های Huawei Mate 10 به بازار عرضه کرده بود، سه هفته پیش گوشی هوشمند جدید خود را معرفی کرد. Huawei P20 Pro اولین گوشی هوشمند است که تاکنون با یک دوربین سه گانه طراحیشده و برای این طراحی، همکاری بلند بالایی با Leica داشته است. با بهرهگیری از عملکرد تصویربرداری در کلاس DSLR، عصر جدیدی در دوربین گوشیهای هوشمند معرفی شد.
 
به گزارش روابط عمومی هواوی در ایران، هواوی یک شرکت جوان با تکنولوژی پیشرفته از چین و Leica یک شرکت تجاری مطرح درزمینهٔ عکاسی با سابقه بسیار طولانی در آلمان است. چگونه این دو با هم متحد شدند؟ این همکاری باعث چه پیشرفتهایی شده؟ در ادامه به صحبتهای لی چانگ جو، معاون ریاست دستگاههای تجاری Huawei Consumer BG می پردازیم تا داستان همکاری این شرکت را بیشتر بدانیم. 
Kaufmann-Zhengfei-Hauwei-signing.jpeg
بعضیها میگویند که گوشیهای هوشمند از دوربین سنتی الهام گرفتهاند. بااینحال، اکنون هواوی با یکی از بزرگترین سازندگان دوربین همکاری میکند. امروزه دوربین در تمام گوشیهای هوشمند به یک ویژگی ضروری تبدیل شده است. دوربین یکی از مهمترین شاخصها در مقایسه دو گوشی هوشمند به شمار میرود و سازندگان مختلف قابلیتهای خود را در این زمینه نشان دادهاند. ویژگیهای مانند افزایش پیکسل، وضوحبالا، فیلترها، تثبیت کنندههای تصویر نوری، عکاسی شبانه، کیفیت تصویر و تجربه مصرفکننده را بهشدت غنی کرده است. بدون نیاز به حمل یک دوربین سنگینوزن، ما فقط با یک گوشی هوشمند میتوانیم هرلحظه را ثبت کنیم و خاطرات خود را جاودانه نگهداریم.
 
Huawei به شدت معتقد است که در این عصر دیجیتال، ماهیت دنیا تغییر نکرده است. اصول تصویربرداری، طراحی نوری و کیفیت تصویر تغییر نکرده است. بنابراین، ما باید گوشیهای هوشمند را باکیفیت تصویر برتر و یک تجربه لذتبخش دوربین ارائه دهیم. Huawei در حال ایجاد فلسفهای در مورد چگونگی ثبت تصاویر با گوشیهای هوشمند است که احساسات تصویر و مفهوم را در خود جای دهد. این موضوع در نهایت منجر به همکاری با شرکت برتر در صنعت دوربین میشود: یعنی Leica.
 
چرا لایکا؟
 
لایکا برای علاقهمندان به عکاسی همانند یک افسانه است. هیچ دوربین دیگری به اندازه عکاسی به یکی از دوربینهای لایکا احساس خوبی به شما نمیدهد. این نه تنها به این دلیل است که Oskar Barnack نخستین نمونه 35 میلیمتری فیلم لایکا را در سال 1914 به عنوان نمونه اولیه دوربین کامپکت مدرن ساخت بلکه دلیل اصلی کیفیت دوربینهای لایکا بوده که عمر این شرکت را صد ساله کرده است. عکاسان مختلف از دوربینهای لایکا برای ضبط لحظات تاریخی گرانبها استفاده کردهاند.
 
دوربینهای لایکا سیستمهای نوری عالی دارند. فرآیند تولید لنزهای لایکا بسیار پیچیده است. علاوه بر مواد منحصربهفرد مورداستفاده، چند ماه طول میکشد تا درجه حرارت شیشه نوری را بهتدریج کاهش دهند که به درجه حرارت مناسب دست پیدا کنند. شهر ویتزلار که لایکا در آن واقعشده است، بهعنوان دروازه سیلیکون نوری اروپا شناخته میشود، جایی که جمعی از کارشناسان نوری کارهای خود را برای تحقیق و طراحی اختصاص دادهاند. عکسهای گرفته شده با یک دوربین لایکا، شفاف، اشباع کافی در رنگ، مناسب برای به چشم و یک احساس سه بعدی بین موضوع و پسزمینه را به شما القا میکند. با توجه بهقدرت تفکیک بالا لنز، لایههای تصاویر غنی هستند و حس خاصی از طراوت دارند.
 
پس از یک صدسال توسعه، Leica یک فرهنگ منحصربهفرد را تشکیل داد. دوربین لایکا نماد فناوری حرفهای و تضمین ایجاد هنری است. البته، با توجه به قیمت بالای آن، لایکا تحت دستهبندی کالاهای لوکس قرار میگیرد. استفاده از دوربینهای لایکا نشانهای از طعم و مزه است. این دوربینها حتی بهعنوان یک کالای باارزش نسل به نسل منتقل میشوند.
 
هواوی و لایکا همکاری میکنند
 
اولین بازدید Huawei از Leica در تابستان 2014 بود. در اوایل سال 2013، Huawei ایمیلهایی را به Leica جهت همکاری ارسال کرد اما بهصورت کاملاً مؤدبانهای درخواستها رد شدند. بااینحال، پس از چندین تلاش، لایکا درنهایت موافقت کرد با Huawei ملاقات کند.
 
این اتفاق با یک دیدار آغاز شد. سال 2014، لایکا به محل  تازه تأسیس خود نقل مکان کرد. سالن جدید Leica یک موزه کوچک برای مردم است. نمایشگاههای عکاسی در طول سال وجود دارد. در اینجا برای اولین بار، مجموعه کاملی از دوربینهای لایکا را در محدوده نزدیک مشاهده کردیم. این اولین بار بود که من متوجه شدم که "این عکسها" با دوربین لایکا گرفتهشده و دوربین معروف Leica M Monochrome تنها میتواند عکسهای سیاهوسفید بگیرد.
 
برای اولین بار، دو طرف، فرهنگ شرکتهای مربوطه خود را معرفی کردند. مدیرعامل شرکت Leica در حدود ۲۰ دقیقه وقت صرف کرد تا به معرفی ما گوش فرا دهد. هر دو طرف موافقت کردند تا جلسه بعدی را برقرار کنند.
 
این دیدار کوتاه دو ساعته در لایکا به من احساس تازهای بخشید. این نام تجاری با قرنها تجربه در ایجاد تصاویر باکیفیت بالا، فنآوری بالا، ساختوساز فوقالعاده و جزئیات کامل، تمرکز بر یک فرهنگسازمانی است که بسیار شبیه به Huawei است. اگر Huawei و Leica قادر به همکاری با یکدیگر در فناوری دوربین گوشیهای هوشمند باشند، این امر منجر به یک محصول خیرهکننده خواهد شد.
 
اگرچه فروش Leica هنوز هم بهطور پیوسته در هرسال افزایش مییابد و هنوز همسود بالا را حفظ میکند، مدیریت ارشد آن نیز فکر میکرد که مأموریت Leica به ارمغان آورد تصاویر باکیفیت بالا برای مصرفکنندگان بهخصوص در گوشیهای هوشمند است. برای انجام این کار، آنها نیاز به یک شریک استراتژیک بافرهنگ مشابه، دید یکسان و البته تکنولوژی لازم داشتند.
 
لایکا به دنبال شرکتهایی برای همکاری بود که Huawei انتخاب شد. سرنوشت دو طرف به این صورت بود. با توجه به زمینههای تخصص، درک و احترام به ارزش یکدیگر، نگرش همکاری شکل گرفت. پس از چندین دور ارتباط و ارزیابی، یک توافقنامه همکاری استراتژیک بهپایان رسید.
 
 
اجرای نهایی
 
رسیدن به توافقنامه همکاری تنها اولین گام بود. هدف نهایی برای هر دو طرف این بود که تجربیات عکس جدید را به کاربران از طریق همکاری افزایش دهند. هر دو طرف گروهی از کارشناسان را به رهبری دکتر Weyler از Leica و دکتر Yi از Huawei تشکیل دادند که هدف اصلی آنها طراحی نوری و کیفیت تصویر بود.
 
هنگامیکه Leica روشهای تست خود را به کارشناسان Huawei و تأمین کنندگان ما معرفی کرد، همه شوکه شد. منبع نور لایکا برای خلقوخوی و انعکاس نور حداقل ده برابر قویتر از آزمون معمول نور ما بود. لایکا در مورداستفاده از استانداردهای آزمون لنز لایکا برای آزمایش لنز گوشی هوشمند اصرار کرد زیرا پایه کیفیت تصویر عالی است.
در ابتدا، برای هر 100 لنز تولیدشده تنها 10 عدد استفاده میشد. تیم فنآوری نوری ما این چالش را پذیرفت. تیم تحقیق و توسعه هواوی در کنار همکاری با تأمین کنندگان و کارشناسان Leica کار کرد. با تلاش بسیار زیاد نرخ بهطور مداوم بهبودیافته و درنهایت به تولید انبوه قبل از مهلت برنامهریزیشده رسیدیم.
 
لنزهای P9 و P9 Plus لنزهای لایکا را در گوشیهای Huawei با دیافراگم 2.2 و 2.5 قراردادند.
 
چگونه به کیفیت لایکا در تصاویر رسیدیم؟
 
کارشناسان کیفیت تصویر Huawei متوجه شدند که اگرچه کیفیت ابزار و سیستمعامل تست در دو طرف یکسان اما استانداردهای آزمون Leica بسیار بالاتر است. برای برآورده ساختن استانداردهای لایکا، نیازهای بالاتر بر روی دستگاههای تلفن همراه، الگوریتمهای ISP و پس پردازش اعمال شد.
 
تست کیفیت تصویر شامل اندازه گیریهای مختلف مانند رنگ، تمرکز، بافت، نویز، اعوجاج و حرکت است. تیم تست کیفیت تصویر نه تنها شمار زیادی از تصاویر را بهعنوان نمونه در هر روز برداشت، بلکه تعداد زیادی از تصاویر بتا برای آزمایش نیز دریافت کرد. هرکدام از آنها، دارای نکتهای بودند که در سری برطرف میشد.
 
بهعنوان یک فرد باتجربه در این زمینه، هرروز از ژانویه تا فوریه 2016 تصاویری را با استفاده از نمونه اولیه P9 وارد کردم. بعد از هر ارتقاء، من میتوانم بهبود کیفیت عکسها را احساس کنم و به سبک Leica نزدیک شدیم.
 
امید به موفقیت
 
در 3 آوریل 2016، در لندن، Huawei P9 و P9 Plus در برابر بیش از 1500 خبرنگار از صدها رسانه در سراسر جهان رونمایی شد. همکاری با Leica در دوربین دو گانه بزرگترین نقطه برجسته کنفرانس شد. ما در این کنفرانس چهار عکاس برتر جهان را دعوت کردیم تا عکسهایی را که با P9 گرفته بودند را به اشتراک بگذارند. در 15 آوریل، مدیرعامل شرکت Huawei Consumer Group، ریچارد یو، در شانگهای، محصولات P9 را به مصرفکنندگان چین عرضه کرد. مدیران ارشد و مدیران اجرایی Leica همه در کنفرانس شرکت کردند و سخنرانی کردند.
 
بسیاری از دوستان من اکوسیستم خود را به P9 تغییر دادند و به لطف این دستگاه کاربران زیادی به هواوی مهاجرت کردند. بعضی از دوستانم متوجه شدند که حالت سیاهوسفید P9 بسیار عالی است و تصاویر آن بسیار شبیه به تصاویر لایکا بود. 100 سال سابقه استفاده از تصاویر سیاهوسفید Leica تنها در Leica M Monochrome مورد استفاده قرار نمیگیرد، بلکه در P9 نیز در شما را شگفت زده خواهد کرد.
 
اما مهمتر از همه، مردم در ذهنشان یک سؤال داشتند. محصولات لایکا محصولات باکیفیت بالا را در نظر گرفتهاند. Huawei تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی است. چرا آنها با هم یکی شدند؟ آیا فلسفه خاصی در مورد طراحی وجود دارد؟ پس از کنفرانس مطبوعاتی P9 / P9 Plus، یک خبرنگار این سؤال را از مدیرعامل شرکت Leica پرسید. ما فکر میکنیم که محصولات Huawei با کیفیت بسیار خوبی هستند، چه در انتخاب مواد، معرفی فنآوری های پیشرفته و یا استانداردهای کیفیت در نرمافزار و سختافزار، که همه آنها منعکسکننده کیفیت بالا و ویژگیهای پیشرفته است. Leica یک نام تجاری با تاریخ بیش از 100 سال است. همچنین در هنگام انتخاب یک همکار باید بسیار مراقب باشد و در نهایت Huawei را بهعنوان یک شریک استراتژی بلندمدت انتخاب کرد. 
 
Huawei و Leica در جهت تجربهای بینظیر
 
با محبوبیت تلفنهای همراه، مردم بیشتر و بیشتر از گوشیهای هوشمند خود استفاده میکنند تا هرلحظه خود را ثبت کنند و با جهان به اشتراک بگذارند. وقتی ما با گوشیهای هوشمند خود عکس میگیریم، لحظات را جاودانه میکنیم. عکسهای امروز، فردا تاریخ میشوند. اینجایی است که هواوی و لایکا، نه تنها با تکنولوژی، بلکه با تعریف مجدد عکاسی با گوشی هوشمند، بهپایان رسید. همکاری بین Huawei و Leica باعث جریان تازهای در این زمینه شده است. آینده عکاسی تلفن همراه Huawei باارزش است؛ منتظر باشید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.