امنیت

فناوری اطلاعات

May 4, 2018
20:58 جمعه، 14ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90323

‫ رفع چند آسیب‌پذیری حیاتی و مهم در محصولات سیسکو

شرکت #‫سیسکو در روز چهارشنبه ۳ می ۲۰۱۸ به منظور رفع چندین آسیب‌پذیری در محصولات خود، وصله های امنیتی ارائه نمود. در چند نمونه از این آسیب‌پذیری‌ها، حمله کننده می‌تواند به اجرای کد در سخت‌افزار هدف دست‌ یابد.  مهمترین آسیب‌پذیری‌های مطرح شده عبارتند از:

در خصوص مورد آسیب‌پذیری آخر، دو آسیب پذیری پروتکل LLDP در Cisco IOS, IOS XE, و IOS XR به مهاجم اجازه اجرای حمله DOS یا اجرای کد از راه دور در دستگاه هدف را میدهند. برای اجرای این حمله وضعیت پروتکل LLDP باید به صورت فعال باشد. شرکت سیسکو اعلام کرده است که این پروتکل در نسخه های مختلف IOS وضعیت پیش فرض متفاوتی دارد. مهاجم میتواند در صورت اتصال مستقیم به یکی از interface های دستگاه برای سواستفاده از این آسیب پذیری یک بسته LLDP protocol data unit بازطراحی شده را ارسال کند.

شرایط سواستفاده از آسیب پذیری CVE-2018-0175 اندکی متفاوت است. در این آسیب پذیری مهاجم پس از اجرای حمله باید یک کاربر تایید شده(authenticated) را متقاعد به اجرای یک دستور show خاص بکند. در صورت موفقیت مهاجم میتواند حمله خود را تکمیل کرده و از دستگاه دسترسی بگیرد.

توجه: شرکت سیسکو ابزاری برای یافتن آسیب پذیری های گزارش شده برای هر نسخه از IOS ارائه کرده است. کافیست که مدیر شبکه نسخه IOS را در لینک زیر ثبت کند:

Cisco software checker

 

جزییات این آسیب‌پذیری ها در حال بررسی فنی است. اطلاعات بیشتر در وب سایت این شرکت به آدرس زیر در دسترس است:

https://tools.cisco.com/security/center/publicationListing.x

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.