سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 19, 2012
11:49 جمعه، 28ام مهرماه 1391
کد خبر: 50963

اچ پی ابزارهای ویژه‌ای برای محافظت از پایگاه‌های داده سپ در شرایط بحرانی عرضه می‌کند

 

همکاران سیستم- شرکت اچ پی از توسعه ابزارهایی خبر داده است که در مواقع بروز بحران و فاجعه به حفظ و بازیابی اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده  هانای شرکت سپ کمک می‌کند.
به گزارش وب سایت eweek، شرکت اچ پی اعلام کرده است کسب و کارهای کاربر به کمک این ابزار‌ها می‌توانند در هنگام بروز بحران‌ها و خطرات جدی نسبت به بازیابی سریع داده‌ها و اطلاعات خود از پایگاه‌های هانا (HANA) که متعلق به شرکت سپ است، اقدام کنند. اچ پی که این ابزار‌ها را در نوع خود بی‌نظیر خوانده، در حال حاضر مشغول توسعه آن‌ها است.
این ابزار‌ها که اپ سیستم (HP AppSystem) نام دارد به متصدیان آی تی کسب و کارهای کاربر اجازه می‌دهد هنگام ذخیره اطلاعات خود بر روی پایگاه داده‌های هانا دو هاست متفاوت انتخاب کنند تا در مواقع بحرانی بتوانند داده‌ها و اطلاعات خود را بازیابی کنند. شرکت اچ پی که مراحل آزمایشی استفاده از این ابزار‌ها را انجام داده است، گفته تنها شرکت عرضه کننده این فناوری خواهد بود. اچ پی قرار است این ابزار‌ها را با مجوز شرکت سپ بفروشد.
هانا یکی از واحدهای شرکت سپ است که راهکارهایی در زمینه پردازش ابری و فناوری‌های همراه را نیز به کسب و کارهای کاربر عرضه می‌کند. سپ چندی پیش شرکت‌هایی مثل سی‌بیس و سیکلو را خریداری کرد و فناوری‌های آن‌ها را با این پایگاه داده یکپارچه کرد. این پایگاه داده دارای چهار بخش است که در هر بخش خدمات خاصی ارائه می‌شود. یکی از این بخش‌ها نرم افزار خود این پایگاه است که شرکت‌ها و کسب و کارهای کاربر از طریق آن می‌توانند داده‌های خود را ذخیره کنند. بخش دوم بسته‌ای از ابزار‌ها و نرم افزارهایی است که به هانان استودیو معروف است. کار این بخش الگوبرداری از داده‌های ذخیره شده است.
این پایگاه داده دارای دو بخش دیگر نیز هست که به ترتیب به هانا اپلیانس و هانا اپلیکیشن کلود معروف است. این بخش‌ها دارای ابزارهای سخت افزاری هانا و نیز برنامه‌های کاربردی برای استفاده از خدمات پردازش ابری هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.