اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 14, 2013
18:10 پنجشنبه، 26ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53311

دلایل افزایش نرخ مکالمات بین‌الملل با دو صفر

 

عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تشریح دلایل افزایش نرخ مکالمات بین‌الملل با دو صفر مخابرات گفت: نرخ مکالمات بین‌الملل نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه براساس میزان تماس مشترکان و سطح‌بندی کشورهای مختلف تعدیل شده است.
 
احمد پورنگ نیا، در گفت‌وگو با مهر به تشریح دلایل شرکت ارتباطات زیرساخت برای تغییر نرخ مکالمات بین‌الملل پرداخت و با تاکید براینکه تا پیش از این هزینه تماس از ایران به مقصد تمامی کشورها به ازای هر دقیقه 157 تومان بود، اظهار کرد: در مصوبه جدیدی که به پیشنهاد شرکت ارتباطات زیرساخت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شده است، نرخ‌های مکالمات براساس نرخ‌هایی است که اپراتور هر کشوری از ایران دریافت می‌کند.
وی توضیح داد که پیش از این از تمامی مشترکان به ازای هر دقیقه ترافیک بین‌الملل مبلغ 157 تومان دریافت می‌شد اما در مصوبه جدید، اگر نرخ مکالمه به مقصد کشوری پایین باشد مشترک نیز بابت همان مبلغ، هزینه باید بپردازد و اگر نرخ مکالمه به کشوری بیشتر از مبلغ 157 تومان نیز باشد مشترک موظف به پرداخت این مبلغ خواهد شد؛ به این ترتیب نرخ بالای برخی مقاصد را با دریافت هزینه از برخی مشترکان دیگر تامین نخواهیم کرد.
پورنگ نیا با تاکید براینکه البته چندی است که اپراتورهای خارجی کشورهای مختلف نیز نرخ‌های مکالمات خود را بالا برده‌اند، تصریح کرد: نرخ مکالمات در برخی کشورهای اروپایی که ایران بیشترین ترافیک را با آنها دارد کم است، اما برعکس نرخ مکالمه با کشورهای همجوار ایران رقمی قابل توجه است؛ برای مثال کاربر ایرانی برای تماس به مقصد کشوری مانند سوئد حدود 3 سنت می‌پردازد، اما نرخ مکالمه به ازای هر دقیقه ترافیک بین‌الملل با کشور افغانستان حدود 20 سنت و با کشور آذربایجان حدود 26 سنت است که نمی‌توان از همه مشترکان برای مقاصد مختلف یک هزینه واحد دریافت کرد.
عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل تغییر نرخ‌های فعلی تماس‌های بین‌المللی را رفع این تناقض موجود عنوان کرد و با تاکید براینکه در تعیین نرخ‌های جدید به هیچ وجه دنبال سودآوری نبوده ایم به مهر گفت: با وجود جدول نرخ‌های مکالمات، مشتری با آگاهی از نرخ‌های موجود با مقصد مورد نظر خود تماس می‌گیرد و هزینه تماس خود را براساس سطح‌بندی این نرخ‌ها پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه تعیین نرخ‌های مکالمات بین‌الملل به عهده اپراتورهای خارجی است و ایران در این زمینه نمی‌تواند دخالت کند، افزود: نرخ تماس ورودی به ایران برای تمامی کشورها و اپراتورهایشان به ازای هر دقیقه حدود 8 سنت است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.