تلفن همراه

گوشی

December 16, 2013
8:10 دوشنبه، 25ام آذرماه 1392
کد خبر: 59516

خلاقانه‌ترین موبایل‌های هوشمند سال 2013

بازار موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر رونق زیادی گرفته‌اند. این ابزارهای قابل حمل و کاربردی حالا به خاطر امکانات و قابلیت‌های مختلفی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند به سرعت جایگزین موبایل‌های معمولی و ساده و حتی کامپیوترهای شخصی شده‌اند و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده انواع متفاوتی از آنها را روانه بازار می‌کنند. در این میان اما تنها بعضی از این محصولات به خاطر امکانات منحصربه‌فرد و خاص خودشان در بازار با استقبال مواجه شده و موفق می‌شوند.

در واقع نوآوری و خلاقیت به کار برده‌ شده در طراحی و تولید این محصولات، باعث می‌شود که این موبایل‌های هوشمند بتوانند در بازار موفق شوند. با این اوصاف است که مجله آنلاین BusinessInsider به‌تازگی به بررسی و انتخاب نوآورانه و خلاقانه‌ترین موبایل‌های هوشمند سال 2013 پرداخته و آنها را معرفی کرده است.
 
1- HTC One، زیباترین موبایل آندرویدی سال: تا قبل از آنکه این گوشی به بازار عرضه شود، اغلب موبایل‌های آندرویدی طراحی ظاهری شبیه به هم با بدنه پلاستیکی داشتند. HTC این روند را تغییر داد و گوشی مدل One خودش را با بدنه‌ای کاملا فلزی طراحی و تولید کرد.
 این گوشی نه‌تنها زیباترین موبایل آندرویدی سال است، بلکه یکی از زیباترین موبایل‌هایی است که تا حالا تولید شده است.
 
2- Google Nexus 5، یک دستگاه فوق‌العاده با قیمتی ارزان: پرچمدار جدید گوگل در بازار موبایل‌های هوشمند، یک خرید ارزان و افسانه‌ای است. این گوشی با قیمت پایه 350دلار به بازار عرضه شده است و این در حالی است که امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. 
این گوشی مبتنی بر آخرین نسخه سیستم عامل آندروید یعنی کیت کت است و امکان به روز رسانی تمام نرم‌افزارها به صورت مستقیم از طریق گوگل را به کاربرانش می‌دهد.
 
3- LG G2، موبایلی با براق‌ترین صفحه نمایش در دنیا: آخرین موبایل پرچمدار شرکت LG ممکن است به‌خاطر کلید پاور و تنظیم صدای متفاوتش در پشت بدنه طراحی عجیبی داشته باشد، اما صفحه نمایش آن کاملا خاص و با کیفیت و شفافیت بالا است. 
صفحه نمایش 2/5 اینچی موبایل G2 به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار، بهترین صفحه نمایش در میان تمام موبایل‌هایی است که تا حالا به بازار عرضه شده‌اند. 
 
4- Moto X، موبایلی با امکان شخصی‌سازی: اولین موبایل پرچمدار موتورولا بعد از پیوستن به گوگول، امکان طراحی و شخصی‌سازی را با لوازم جانبی متنوع و رنگارنگ به کاربرانش می‌دهد. این گوشی همچنین مجهز به سیستمی خاص برای اعلانات (notifications) خودش است به این صورت که هر زمان که کاربر گوشی را به دست می‌گیرد، این گوشی به صورت خودکار تصویری لحظه‌ای از پیام‌ها، ایمیل‌ها و… را برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. 
 
5- Samsung Galaxy Note III، بهترین فبلتی که می‌توان خرید: سامسونگ با طراحی و عرضه این محصول به بازار، ثابت کرد که مردم عاشق موبایل‌هایی با صفحه نمایش بزرگ هستند. این فبلت تمام امکانات مختلف و حرفه‌ای موبایل‌های گلکسی را در کنار یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
 
 
6- Samsung Galaxy S4، موبایلی با امکاناتی بیش از کاربری‌های رایج: این گوشی پرچمدار موبایل‌های هوشمند شرکت سامسونگ است که در سال 2013 عرضه شد و جنجال زیادی هم در بازار ایجاد کرد.
 این گوشی امکانات و قابلیت‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که معمولا بیش از آن چیزی است که اغلب کاربران هنگام کار با یک موبایل هوشمند لازم دارند. حالت‌های عکاسی متنوع و جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش با خیره شدن به آن تنها بعضی از این امکانات هستند.
 
7- Nokia Lumia 1020، موبایل هوشمندی با بهترین دوربین: با اینکه این گوشی به خاطر مجهز بودن به سیستم عامل ویندوزفون کمی در اقلیت بازار قرار می‌گیرد، اما دوربین بسیار باکیفیتش آن را به بهترین موبایل هوشمند از نظر کیفیت دوربین در بازار تبدیل می‌کند. این دوربین با لنزی بزرگ در پشت بدنه این گوشی تعبیه شده است و امکان عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا و امکانات کاربردی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
 
 
8- Sony Xperia Z، یک موبایل ضد آب واقعی: این گوشی در واقع مقاوم‌ترین موبایل هوشمندی است که تا حالا به بازار عرضه شده است. این موبایل برای کاربران پر مشغله که دایم در سفر و جابه‌جایی هستند، انتخاب خوبی است. این گوشی بدنه‌ای بسیار مقاوم در برابر آب و مایعات داشته و ضد ضربه است.
 
9- BlackBerry Q10، بهترین موبایل هوشمند مجهز به کیبورد فیزیکی: هرچند ممکن است بعضی از کارشناسان دنیای تکنولوژی به موبایل هوشمندی که دارای کیبورد فیزیکی باشد بخندند، اما هنوز بسیاری از مردم هستند که دوست دارند موبایلی هوشمند با کیبورد فیزیکی و راحت داشته باشند. برای این دسته از افراد BlackBerry Q10 بهترین گزینه است.
 
 
10- iPhone 5S، پیشرفته‌ترین موبایل هوشمند سال: این گوشی در حقیقت بهترین موبایل هوشمند برای اغلب افراد است. این گوشی ممکن است بسیاری از امکانات مشابه با آی‌فون 5 داشته باشد، اما عملکردی سریع‌تر داشته و حسگر اثر انگشت آن امکان باز کردن قفل صفحه نمایش این گوشی را بدون نیاز به رمز عبور به کاربرانش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.