تلفن همراه

تشریح راهکارهای خلاصی از پیامک های تبلیغاتی اپراتورها توسط معاون رگولاتوری

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: مشترکان تلفن‌همراه درصورت عدم‌تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می‌توانند لغو ارسال آن را تقاضا کنند.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسن رضوانی با اشاره به این موضوع افزود: با پیگیری رگولاتوری و به منظور پایه‌ریزی ساز و کار دائمی در زمینه ارسال پیامک تبلیغاتی با رضایت مشتری، سامانه‌ای در اپراتورها طراحی شده است که براساس آن مشترکان همراه‌ اول درصورت عدم‌ تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی عدد "1" را به شماره 8999 ارسال کنند.
 
وی گفت: اگر مشترکی تمایل داشت مجدداً پیامک تبلیغاتی بگیرد، می‌تواند با ارسال عدد "2" به شماره 8999 نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کند. 
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره مشترکان اپراتور دوم تلفن‌همراه (ایرانسل) اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌ تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد "2" را به شماره 5005 ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.
 
او درباره پیامک‌های تبلیغاتی که برای برخی مشترکان ایرانسل ارسال می‌شود، تصریح کرد: ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکت‌های ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگوئی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.

​​