تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

February 12, 2014
13:24 چهارشنبه، 23ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60813

نخستین تبلت با قابلیت جداسازی فعالیت‌های کاری و شخصی

شرکت امنیتی آمریکایی از ساخت رایانه لوحی اندرویدی خبر داد که به واسطه سخت‌افزارها و سیستم‌عامل کاملا مجزا، استفاده کاری و شخصی را کاملا از یکدیگر جدا می‌کند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار- نیوز، سیستم داخلی این رایانه لوحی به گونه‌ای ساخته شده است که اگر یکی از سیستم‌ها به بدافزار یا ویروس مبتلا شود، بخش دیگر تحت هیچ شرایطی به بدافزار مذکور آلوده نمی‌شود.
 
یکی از دو سیستم‌عامل نصب شده روی این تبلت WorkZone نام دارد و سیستم‌عامل دیگر نیز با نام PlayZone فعالیت می‌کند و با این نام‌گذاری نشان می دهد که کاربر برای مصارف خانگی و فعالیت‌های سازمانی چگونه هر کدام از دو فضای کاملا مجزا را مورد استفاده قرار دهد.
 
دو سیستم‌عامل نصب شده روی این رایانه لوحی منابع خود را با یکدیگر به اشتراک نمی‌گذارند تا امکان آلودگی مشترک به وجود آید.
 
شرکت InZero Systems سازنده این رایانه لوحی توضیح داد که محصول جدید خود را با هدف "استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار"(BYOD) عرضه کرده و سیستم‌ امنیتی ویژه‌ای را برای محافظت از اطلاعات سازمانی در نظر گرفته است که مورد استفاده مدیران IT قرار می‌گیرد.
 
هر یک از دو منطقه مجزا در این رایانه لوحی به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و برای آن‌ها ابزارهای اندرویدی مجزا در نظر گرفته شده است. انتقال بین دو فضای رایانه لوحی نیز ظرف چند ثانیه و با فشار دادن یک کلید معمولی صورت می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.