تلفن همراه

گوشی

May 23, 2014
17:30 جمعه، 2ام خردادماه 1393
کد خبر: 62353

نخستین گوشی‌ نوکیای مایکروسافتی به بازار آمد

نخستین گوشی‌های هوشمند مایکروسافت که پیشتر با نام نوکیا شناخته می‌شد، با نام‌های لومیا 630 و لومیا 635 به بازار عرضه شد.
 
 
به نقل از رجیستر مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که نخستین گوشی هوشمند خود پس از  خرید  نوکیا را ماه می به بازار عرضه خواهد کرد و حالا به وعده خود عمل کرد.
 
 
گوشی لومیا ۶٣٠ تا آخر هفته آینده به تدریج در کشورهای مناطق اروپا، آسیا و کشور چین با قیمت‌های ١۵٩ دلار برای نسخه‌های تک سیم‌کارت و  ١۶٩ دلار برای گوشی‌های دو سیم‌کارت به بازار عرضه می‌شود.
 
 لومیا ۶٣٠ در شرایطی به بازار عرضه می‌شود که سهم سیستم عامل ویندوز در بازار تلفن‌های همراه به شدت کاهش یافته است. ۴٠ درصد از سهم فروش گوشی‌ ویندوز در سال ٢٠١٣ در برخی از بازارها در اختیار نوکیا ۵٢٠ بود. اما به طور کلی فروش سیستم عامل ویندوز با شکست تجاری گوشی‌های بلک‌بری ویندوزی و استفاده بلک‌بری از اندروید، باز هم سهم ویندوز را در بازار گوشی‌های هوشمند  کاهش داد.
 
لومیای ۶٣٠ که از فن‌آوری اینترنت LTE استفاده می‌کند و لومیا ۶٣۵ که از اینترنت 4G استفاده می‌کند همه خصوصیات ویندوز فون‌های ٨.١ را دارند. صفحه نمایش لمسی گوشی ۴.۵ اینچی و حافظه رم آن‌ها ۵١٢ مگابایتی است. پردازنده گوشی‌های تازه چهارهسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی اسنپ دراگون ۴٠٠ است و حافظه ذخیره‌سازی گوشی‌ها هم 8 گیگابایت هستند و از درگاه کارت حافظه Micro SD نیز پشتیبانی می‌کنند.
 
مجموعه‌ کاملی از ابزارهای ارتباطی وای-فای b/g/n، بلوتوث 4.0 و پورت micro-USB از دیگر امکانات این دو محصول جدید مایکروسافت است.
 
نکته مهم این است که با این میزان از ظرفیت رم، گوشی‌های اندرویدی قادر به ارائه تمام عملکردهای خود نیستند اما در این گوشی به طور مشخص به دلیل پردازنده چهار هسته‌ای آن، همین میزان حافظه برای ارائه حداکثر عملکرد گوشی کافی است.
 
لومیا ۶٣۵ و ۶٣٠ همچون لومیا ۵٢٠ و البته Moto E دوربین جلو ندارد و تنها یک دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی بدون فلاش دارند که به توانایی فیلم‌برداری HD مجهز است.  
 
قابلیت به نام Sensor Core نیز در این مجموعه معرفی شده است که می‌تواند حرکات ورزشی کاربر را زیر نظر گرفته و اطلاعاتی مرتبط با آن به او نمایش دهد.
 
شیشه صفحه نمایش این گوشی‌های جدید ضد خش است و باتری آن هم بزرگ‌تر و در نتیجه طول عمر بیشتری دارند. در مدل ۶٣٠ یک نمونه خاص دو سیم کارته هم تولید شده است که به کاربر امکان می‌دهد همزمان از دو سیم کارت مختلف با شماره‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه دهنده استفاده کند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.