بازی

سخت‌افزار

October 13, 2014
21:55 دوشنبه، 21ام مهرماه 1393
کد خبر: 64877

Alienware 18 با یک پردازنده 4.4 گیگاهرتزی!

شرکت Dell مدل‌های جدیدی از لپ‌تاپ های الین ویر 17 و 18 را به بازار معرفی کرده که دارای چیپ های اینتل Core i7 کلاک شده در 4.1 و 4.4 گیگاهرتز هستند.
 
کمپانی Dell به تازگی با معرفی مدل جدیدی از لپ‌تاپ های Alienware 18 چیپی آورکلاک شده با فرکانس 4.4 گیگاهرتز را در آن جای داده است. دل همچنین از در کنار الین ویر 18 از الین ویر 17 جدیدی نیز رونمایی کرد که فرکانسی 4 گیگاهرتزی را با یک چیپ Core i7 به خریدار ارائه می‌کند. 
 
چنین فرکانس‌هایی به ندرت در بازار یافت می‌شوند، اما کامپیوترهای دسکتاپ مدت‌هاست که به این پردازنده‌ها مجهز شده‌اند. سرعت کلاک بالا سبب بهبود عملکرد کامپیوترهای شخصی می‌شود و گیمرها عموما با آورکلاک پردازنده‌ها، سرعت آن‌ها را افزایش می‌دهند. شرکت‌های اینتل و AMD برای سال‌هاست که جنگی را بر سر ارائه فرکانس‌های بالاتر به راه انداخته‌اند. 
 
 
چیپ لپ‌تاپ ها در اغلب اوقات بین فرکانس‌های 1.4 و 3 گیگاهرتز قرار دارند و بیشتر کاربران نیازی به فرکانس 4 گیگاهرتز احساس نمی‌کنند. اما گیمرها برای افزایش عملکرد لپ‌تاپ های خود در بازی‌های سنگین به شدت به فرکانس‌های بالا علاقه نشان می‌دهند.
 
حالا دل با قرار دادن یک ورژن آورکلاک شده چیپ Core i7-4940MX با فرکانس 4.4 گیگاهرتز، پرسرعت‌ترین چیپ موبایل دنیا را در اختیار دارد. دل همچنین مدلی از الین ویر 17 با پردازنده Core i7-4910MQ و فرکانس 4.1 گیگاهرتز را به بازار فرستاده است.
 
یک چیپ 4.4 گیگاهرتزی گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند، ولی مهندسین الین ویر دست به ایجاد سیستم خنک کننده بهبودیافته ای برای این لپ‌تاپ زده‌اند. تمامی این چیپ ها بر پایه معماری هسول تولید شده‌اند. 
 
مدل جدید الین ویر 17 دارای صفحه نمایشی 17.3 اینچی است و با قیمت 1399 دلار به فروش می‌رسد. الین ویر 18 را نیز صفحه نمایشی 18.4 اینچی همراهی می‌کند که با قیمت 2099 دلار به فروش خواهد رسید. هر دوی این لپ‌تاپ ها تا رم 32 گیگابایت را پشتیبانی می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.