تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 8, 2015
22:51 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70935

با WWDC: اپل پی از ماه آینده برای انگلستان عرضه می شود

پس از شنیدن شایعات زیاد در خصوص اپل پی، این سیستم بالاخره برای انگلستان از ماه آینده در دسترس قرار می‌گیرد. اپل لحظاتی پیش در طول کنفرانس WWDC 2015 تایید کرد که از ماه جولای اپل پِی در این کشور عرضه شده و همچنین از سیستم حمل و نقل لندن نیز پشتیبانی خواهد شد.
 
اپل پی در ۱۵۰ هزار سیستم پرداختی مختلف در انگلستان کار خواهد کرد. خرده فروشان بریتانیا تا به حال عادت داشته‌اند پرداخت‌های خود را به طور عمده انجام دهند و بیشتر فروشگاه‌های سرشناس و رستوران‌ها حال از سیستم جدید پرداختی اپل پشتیبانی خواهند کرد. اپل در این خصوص با کمپانی‌هایی نظیر HSBC, Santander, Natwest, Nationwide و First Direct همکاری می‌کند. علاوه بر این که که اپل پی از بسیاری از فروشگاه‌ها و حساب‌های بانکی پشتیبانی خواهد کرد، کمپانی اپل پشتیبانی از سیستم حمل و نقل لندن را نیز ارائه داد. این کمپانی جزئیات بیشتری را ارائه نداده اما پیش بینی می‌شود اپل پی از Oyster به منظور بررسی ایستگاه‌های اتوبوس‌ها، قطار و متروهااستفاده خواهد کرد.
 
سیستم اپل پی از گوشی‌های آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و اپل واچ پشتیبانی می‌کند و این امکان را ارائه می‌کند که بدون معطلی کاربران پرداخت‌ها را در فروشگاه‌های مورد نظر خود انجام دهند. اپل از ترکیب تکنولوژی NFC و تاچ آی‌دی برای فرآیند پرداخت و احراز هویت کاربر استفاده می‌کند. ماه جولای اپل پی در خارج از محدوده‌ی کشور آمریکا در دسترس خواهند بود.
 
علاوه بر این اپلیکیشن Passbook نیز به Wallet تغییر می‌یابد.  از این پس اپل پی با اپلیکیشن Wallet ادغام شده و تمامی رمزهای عبور را نگه داری خواهد کرد. در این اپلیکیشن کارت‌های مختلفی اضافه شده که کاربر با کلیک کردن هر کدام از آن‌ها، اپل پی پرداخت مخصوص آن‌ها را انجام خواهد داد. اپل پی رقبای بزرگی همچون سامسونگ پی و سیستم اندروید پی گوگل را داشته و هر دوی این سیستم‌ها تا اواخر سال جاری عرضه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.