رگولاتوری

May 18, 2016
11:51 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77560

راه اندازی IXP، یک رویکرد متفاوت از شرکت ارتباطات زیر ساخت

بی تردید راه اندازی IXP یا همان مرکز تبادل ترافیک داده یکی از شجاعانه ترین و منصفانه ترین اقدامات شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور از بدو تاسیس تا به امروز بوده است، اقدامی که به وضوح و در کوتاه مدت درآمدهای این شرکت را کاهش خواهد داد لکن موجبات کاهش قیمت اینترنت و افزایش کیفیت  آنرا برای کاربران نهایی در کشور فراهم آورد.
 
جدا از جزئیات فنی پروژه، این اقدام، شخصیت تا حدودی تنگ نظر، سخت گیر و یکسو نگر شرکت ارتباطات زیر ساخت را در نگاه اقشار مردم تغییر خواهد داد و می تواند رشد تکنولوژیک همگام با اصول اخلاقی و حرفه ای دنیای جدید  را برای دیگر دستگاه های دولتی نیز به ارمغان آورد و تجربه شیرینی از تغییر مدیریت سنتی به مدیریت جوانتر و متخصص تر را برای آینده کشور بسازد.
 
محمد جواد شکوری مدیر آپارات در این رابطه در وبلاگ خود نوشت: "امروز بعد از چند ماه کار، تلاش و احتمالا جنگ و جدل و تغییر مدیریت، بالاخره شرکت ارتباطات زیر ساخت،  مرکز تبادل ترافیک، را در کشور افتتاح کرد. نکته مهمتر ارتقای سطح کیفی فکری، حرفه ای و اخلاقی حاکمیت، همگام با توسعه تکنولوژی و  اینترنت در کشور است.
 
وقتی خدمات دهنده های دسترسی مجبور به پرداخت هزینه سنگین اینترنتی برای محتوی داخلی نباشند قطعا کاهش قیمت مصرف برخی سایتهای داخلی مثل آپارات و فیلیمو، پس از عقد قرارداد و تحویل ترافیک رایگان در مرکز تبادل داده دور از ذهن نخواهد بود.
 
بسیار خوش بینم که بزوردی بتوانیم سرویس هایمان را ارزان تر و با کیفیت تر به دست مخاطبانمان برسانیم  و سطح رضایت عمومی از سرویس های داخلی را افزایش دهیم".
 
با اطلاعات بدست آمده از پرتال این مرکز، تقریبا 80% خدمات دهنده های دسترسی و چندین خدمات دهنده محتوای داخلی مانند سرویس ویدیویی آپارات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و … به این مرکز تبادل داده پیوسته اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.