سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 9, 2016
8:42 سه شنبه، 19ام مردادماه 1395
کد خبر: 78875

مک بوک جدید با قابلیت حسگر اثرانگشت در راه است

اپل قرار است از لپ تاپی مجهز به فناوری حسگر اثر انگشت رونمایی کند.
بعداز اینکه استفاده از فناوری حسگر تشخیص اثر انگشت کاربر در بعضی از برندهای معروف گوشی همراه رواج یافت این بار زمزمه های بکارگیری این فناوری در لپ تاپ هم به گوش می رسد.
 
 
در همین حال یکی از منابع آگاه و نزدیک به اپل اعلام کرد، قرار است این شرکت در مدل جدید لپ تاپ «مک بوک پرو» از دکمه پاور مجهز به تشخیص هویت کاربر استفاده کند که در آن از فناوری خوانش اثر انگشت بهره برده می شود.
 
این در حالی است که چنین فناوری در مدل های جدید گوشی آیفون و آی پاد اپل دیده می شود.
 
البته تا کنون از چگونگی عملکرد دقیق آن اخباری منتشر نشده است. همچنین این منبع آگاه اعلام کرد، قرار است دکمه حروف F۱ تا F۱۰ بر روی صفحه لمسی کیبورد OLED مک بوک به صورت شخصی سازی شده در بیاید.
 
یعنی کاربر با فشردن آنها بتواند به اپلیکیشن ها و شورت کات های متعددی برسد. برای مثال با استفاده از دکمه های شخصی سازی شده حرف F بتوان محل تنظیم صدا را بر روی صفحه کلید به دلخواه تغییر داد.
 
انتظار می رود مک بوک جدید اپل در پاییز عرضه و رونمایی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.