بازی

فناوری اطلاعات

November 28, 2016
15:30 دوشنبه، 8ام آذرماه 1395
کد خبر: 81362

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: کلش آف کلنز فیلتر نشده؛ اینترنت مشکل دارد

بازار اختلالات اینترنتی این روزها داغ است و به نظر می‌رسد این بار گریبان بازی کلش آف کلنز را گرفته که البته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رفع این مشکل را به آینده‌ای نزدیک موکول کرده است.
 
از روز گذشته، دسترسی ایرانی‌ها به بازی‌های کلش آف کلنز (Clash Of Clans) و کلش‌ رویال (Clash Royale)، بازی‌های شرکت سوپرسل (Supercell)، محدود شده و کاربران نتوانستند وارد این بازی‌ها شوند.  
 
با توجه به اینکه شرکت سوپرسل هیچ واکنشی به اختلال در کلش آف کلنز و کلش رویال نشان نداده و هیچ اختلالی از سوی سازنده نیز گزارش نشده است، شایعاتی مبنی بر فیلتر شدن این بازی‌ها در ایران مطرح شد. البته مسئولان مربوط در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادعا می‌کنند این عدم دسترسی به فیلترینگ این بازی‌ها مربوط نیست و اختلالات اینترنتی سبب این اتفاق شده و در نهایت رفع این اخلال را به آینده‌ای نزدیک موکول کرد.
 
حسن کریمی قدوسی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- در پیامی تلگرامی که برای جمعی از بازی‌سازان داخلی منتشر کرد، اظهار کرده که بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کافه‌بازار، مشکل پیش‌آمده به دلیل اختلال در اینترنت سراسری کشور است.
 
او همچنین از بازی‌سازان خواسته که فریب شایعات و تهمت‌ها را نخورند.
 
بدین ترتیب با توجه به رد شائبه فیلترینگ کلش آف کلنز از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انتساب آن به اخلال در شبکه اینترنت، باید منتظر رفع شدن آن در آینده نزدیک بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.