اپراتورها

تلفن همراه

September 16, 2017
16:13 شنبه، 25ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84938

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار: همراه اول و رایتل برای نخستین بار در کشور زیرساخت ۴G به اشتراک گذاشتند

اپراتور اول ارتباطی برای جبران کمبود فرکانس نسل چهارم خود همکاری را با اپراتور سوم شروع کرده که اکنون به کل کشور بسط یافته و سرعت ۴G هر دو اپراتور را ارتقا داده است.
 
1396062512414985011937854.jpg
وحید صدوقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا؛ با بیان اینکه امروز شبکه LTE اپراتور اول ارتباطی گستردهترین شبکه نسل چهارم در کشور است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 10 هزار سایت نسل چهارم را راه‌اندازی کرده‌ایم ولی با توجه به اینکه از زمان ارتقای پروانه به 3G و 4G، فرکانس مناسبی به ما واگذار نشد تنها توانستیم 5 مگ از فرکانس 1800 مگاهرتز نسل دوم را به این شبکه تزریق کنیم.
 
مدیر عامل همراه اول با تأکید بر اینکه علی‌رغم ارتقای سطح پروانه تجاری، در این سه سال فرکانسی به ما داده نشده است، تصریح کرد: لذا برای رفع چالش کمبود فرکانس به سمت همکاری مشترک با رایتل رفتیم.
 
وی افزود: براساس توافق خوب و بُرد بُردی که از اردیبهشت ماه سال جاری با این اپراتور داریم، RAN Sharing برای نخستین بار در کشور اجرایی شد.
 
صدوقی درباره جزییات این توافق گفت: با توجه به اینکه ظرفیت سالانه فرکانس شبکه LTE حدود 80 مگاهرتز و حدود 70 مگ ظرفیت خالی داشتیم، به سمت این توافق رفتیم تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بتوانیم صرفه‌جویی ارزی و کاهش هزینه‌ها را به ارمغان آوریم.
 
وی با بیان اینکه بر مبنای همکاری مذکور رایتل هم توانست در شهرهایی که حضور ندارد از شبکه همراه اول استفاده کند، عنوان کرد: RAN Sharing مدلی است که در برخی  کشورهای دنیا اجرا شده و بعضا حتی اپراتورهای ارتباطی بر مبنای آن، شبکه مشترک ایجاد می‌کنند.
 
مدیر شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: این مدل در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است کمااینکه با اجرای آن شاهد بودیم رایتل که در 21 شهر نسل چهارم راه‌اندازی کرده بود، توانست در 710 شهر که ما حضور داریم، سرویس با سرعت بیشتری دریافت کند و از طرفی ما هم توانستیم فرکانس لازم برای امور توسعه‌ای را به دست آوریم.
 
صدوقی با اشاره به اتفاقی که بر مبنای این توافق افتاد، اذعان کرد: زمانیکه در تبریز این سرویس ارائه شد، سرعت نسل چهارم همراه اول از 15 به 100 مگابیت بر ثانیه رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: این توافق از اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد و اکنون در کل کشور توسعه یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.