اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 23, 2018
12:08 چهارشنبه، 2ام خردادماه 1397
کد خبر: 90926

معاون مرکز ملی فضای مجازی: برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تاثیرات فضای مجازی طراحی شود

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئله‌ای جدا از فضای حقیقی نیست گفت که فعالیت‌های ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خریدوفروش و … همه این‌ها در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بزرگ‌ترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدای از فضای حقیقی است بنابراین برای تربیت نسب آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
 
به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، امیر خوراکیان در دومین نشست مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در جمع مسئولان اتحادیه سراسر کشور گفت: امروز برنامه‌ریزی برای تربیت نسل آینده بدون توجه به آثار و ویژگی‌های فضای مجازی مقدور نیست.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: باگذشت زمان و ورود نسل جدید تلفن‌های همراه حجم تولید و تبادل اطلاعات به‌مراتب افزایش‌یافته است و سرویس‌ها و خدمات گوناگون به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار عموم قرارگرفته و کاربران نقش تعیین‌کننده‌ای در تولید و توزیع محتوا پیداکرده‌اند.
 
وی گفت: با نگاهی به آینده می‌بینیم رشدفناوری ها و همچنین همگرایی فن‌آوری‌ها در عرصه‌های گوناگون در بستر فضای مجازی شرایط جدیدی را رقم خواهند زد و همه مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت تأثیر قرار خواهند داد. لذا باید توجه داشته باشیم که آموزش، تربیت و مهارت افزایی نسل آینده متناسب با این تحولات برنامه‌ریزی و تنظیم شود.
 
خوراکیان با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئله‌ای جدا از فضای حقیقی نیست گفت: فعالیت‌های ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خریدوفروش و … همه این‌ها در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بزرگ‌ترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدای از فضای حقیقی است لذا برای تربیت نسب آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و کار فرهنگی برای دانش آموزان گفت: در این برهه حساس شما باید شناخت کامل از دانش‌آموز داشته باشید و نیازهای مخاطب را بشناسید و ساختار انجمن اسلامی به‌عنوان یک تشکل باسابقه و موفق را متناسب با شرایط جدید طراحی کنید به‌گونه‌ای که نوجوانان با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی آشنا شوند و بتوانند در ارتقای جامعه از این طریق نقش‌آفرینی کنند.
 
خوراکیان با اشاره به اهمیت تولید محتوای بومی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی درصورتی‌که مهارت لازم را کسب نمایند و در فرایند یک ساختار و سازمان متناسب جانمایی شوند می‌توانند به‌عنوان یک جریان گسترده، به‌روز و فعال به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند و بخش مهمی از نیاز محتوایی کشور را در این زمینه به شایستگی پوشش دهند.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به‌ضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروری‌ترین اقدامات برشمرد و اضافه کرد: مدارس باید با تعصب و عرق ملی ارتباطات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانش آموزان را در بستر پیام‌رسان‌های داخلی تعریف و پی گیری نمایند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.