مخابرات فضایی

June 7, 2018
11:05 پنجشنبه، 17ام خردادماه 1397
کد خبر: 91261

اعتبار پروژه‌های ماهواره‌ای سال 97 تامین شد

معاون وزیر ارتباطات گفت: روند فعلی اجرای پروژه های ماهواره ای مورد رصد و پایش دایمی سازمان فضایی ایران است و می تواند بخشی از عقب ماندگی در این حوزه را جبران کند.
 
مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران پس از بازدید از چند پروژه طراحی و ساخت ماهواره های بومی، گفت: در حال حاضر چندین پروژه ماهواره ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور بوده که امیدواریم در سال جاری با تداوم روند کنونی پیشرفت کار، شاهد اتمام برخی از این پروژه ها باشیم و مابقی نیز در ابتدای سال آتی به پایان برسند.
 
براری افزود: با توجه به برنامه راهبردی تدوین شده برای توسعه ماهواره های بومی تا افق چشم انداز 1404، پروژه های جدیدی نیز در سال جاری و سال های آتی تعریف و اجرایی خواهد شد تا انشاءالله در افق چشم انداز، شاهد تامین بخش عمده ای از نیازهای فضایی کشور از طریق ماهواره های بومی باشیم.
 
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه روند کنونی اجرای پروژه‌های ماهواره‌ای مورد رصد و پایش دایمی سازمان فضایی ایران قرار داشته و روند کنونی پیشرفت کار می تواند جبران کننده بخشی از عقب ماندگی در این حوزه باشد، از تامین منابع اعتباری مورد نیاز این پروژه ها در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: موضوع ساخت ماهواره های بومی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه فضایی کشور مد نظر سازمان فضایی و وزارت ارتباطات است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری فضایی و تامین زیرساخت های مورد نیاز این بخش با جدیت در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر روند توسعه ماهواره های بومی کشور نه تنها در سطح دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مجری پروژه ها جریان دارد،‌ بلکه این فعالیت ها منجر به شکل گیری طیف گسترده ای از شرکت های دانش بنیان شده که در امر طراحی و ساخت اجزا و المان های مورد استفاده در ماهواره ها فعالیت می کنند.
 
براری تأکید کرد: برخی از این شرکت ها محصولات خود را از مرحله تحقیق و توسعه گذرانده و وارد فاز تجاری کرده اند که اقدامی حایز اهمیت است و سازمان فضایی ایران نیز از تجاری سازی محصولات دانش بنیان در این حوزه حمایت می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.