تلفن همراه

گوشی

June 19, 2018
18:37 سه شنبه، 29ام خردادماه 1397
کد خبر: 91674

ترامپ آیفون ساخت چین را از تعرفه جدید معاف کرد

رئیس جمهوری آمریکا به تیم کوک مدیر شرکت اپل گفته که دولت آمریکا بر گوشی های آیفون مونتاژ شده در چین تعرفه وضع نخواهد کرد.
 روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تیم کوک مدیر شرکت اپل گفته که دولت آمریکا بر گوشی های آیفون مونتاژ شده در چین تعرفه وضع نخواهد کرد.
 
این روزنامه گزارش داده که کوک ماه گذشته برای هشدار به ترامپ در مورد تبعات منفی سیاست های تجاری اش بر شرکت اپل در چین، به کاخ سفید رفته، اما دقیقات نگفته که ترامپ چه زمانی قول مستثنی شدن محصولات اپل از تعرفه ها را به کوک داده است. اپل و کاخ سفید از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.
 
فهرست کالاهایی که در ماه آوریل از سوی دولت آمریکا برای وضع تعرفه های وارداتی منتشر شد، شامل کالاهای مصرفی الکترونیکی ساخت چین نبود. اما هفته گذشته، دولت ترامپ فهرست جدیدی را منتشر کرد که در بر گیرنده چند دسته از پردازنده ها می شد و این نگرانی را ایجاد کرد که تعرفه ها علیه کالاهای چینی ممکن است بر بخش فن آوری آمریکا تاثیر منفی بگذارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.