لبه تکنولوژی

June 19, 2018
18:46 سه شنبه، 29ام خردادماه 1397
کد خبر: 91676

پیش بینی مرگ با هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی (AI) می تواند احتمال در پیش بودن مرگ بیماران بستری در بیمارستان را پیش بینی کند و پزشکان با استفاده از این اطلاعات (و اتخاذ روش های درمانی موثر)، حتی می توانند جان بیمار را نجات دهند.
نتایج مطالعه ای که به تازگی در مجله Nature منتشر شد، نشان می دهد، استفاده از داده های الکترونیک مربوط به وضعیت بیماران در یک مدل یادگیری عمیق، میزان دقت در مورد پیش بینی بهبود یا حتی احتمال مرگ بیمار را افزایش می دهد.
 
در آزمایش های بالینی صورت گرفته با استفاده از داده های دو بیمارستان در آمریکا، محققان گوگل نشان دادند که این الگوریتم، قادر به پیش بینی مدت زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان، زمان ترخیص و حتی زمان حدودی مرگ بیمار است.
 
الگوریتم جدید از حجم بالایی از داده ها شامل علائم حیاتی و سابقه پزشکی بیمار استفاده می کند؛ از این طریق، این امکان برای مدل یادگیری عمیق فراهم می شود تا پیش بینی دقیق تری از وضعیت (سلامت) بیمار ارائه کند.
 
پزشکان با بررسی نتایج پیش بینی های ارائه شده توسط الگوریتم هوش مصنوعی، می توانند اقدامات درمانی جدید و موثرتری را برای بیماران در نظر بگیرند و برای شرایط اضطراری (احتمال مرگ)، آمادگی پیدا کنند.
 
درحال حاضر هوش مصنوعی (AI) کاربردهای متنوعی در حوزه مراقبت های بهداشتی دارد؛ به عنوان مثال، الگوریتم هایی برای تشخیص سرطان ریه و بیماری های قلبی با دقت بسیار بالا توسعه یافته اند. همچنین تصاویر شبکیه در الگوریتم هوش مصنوعی می تواند برای تعیین شانس ابتلا به 3 بیماری مهمی چشم مورد استفاده قرار بگیرد.
 
انجمن پزشکی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیب هوش مصنوعی (AI) با دانش متخصصان و پزشکان، منافع متعددی از جمله شفاف سازی و استاندارسازی (درمان) به همراه خواهد داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.