تلفن همراه

فناوری

June 19, 2018
21:33 سه شنبه، 29ام خردادماه 1397
کد خبر: 91690

بازار داغ انیموجی‌ها

آواتارهای کارتونی این روزها برای هیچ‌کس جدید نیستند. قدمت این آواتارها به دوران MySpace و بازی‌هایی نظیر Second Life و The Sims بر می‌گردد. با افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، این بخش از دنیای دیجیتال نیز وارد میدان پر رقابت‌تری شده است. اپل، در کنفرانس برنامه نویسان خود که اوایل ماه جاری برگزار شد، از تازه‌ترین محصول خود در زمینه آواتارهای کارتونی دیجیتالی پرده برداشت: Memoji.
بازار داغ انیموجی‌ها
مموجی‌ها، صورتک‌های کارتونی دیجیتالی هستند که می‌توان در سیستم عامل آی‌او‌اس آنها را به شکل دلخواه درآورد. این شکلک‌ها با استفاده از قابلیت‌های تشخیص چهره دوربین سلفی آی‌فون ۱۰، قادر هستند بیشتر حالات چهره فرد را تقلید کنند. اپل، شکل دیگری از این قابلیت را با عنوان Animoji، پاییز سال گذشته معرفی کرد اما این شخصیت‌های کارتونی با تقلید حالات مختلف چهره فرد، شکل جدیدی به خود می‌گیرند و حرفه‌ای‌تر از نسخه قبلی هستند. Customized Emoji این روزها بخش مهمی از ارتباطات دیجیتال آنلاین را شکل می‌دهند و شرکت‌های مختلف نیز به خوبی از محبوبیت این تکنولوژی آگاه هستند. به همین دلیل ایموجی‌ها بازار پر رقابتی دارند. Bitmoji یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اختصاصی خلق این سبک از ایموجی است. این برنامه سال ۲۰۱۵ معرفی شد و ابتدا در بین نوجوانان بسیار محبوب شد. بیت‌موجی، از سال ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۶ به شدت محبوب شد و تعداد کاربرانش به میزان ۵۲۱۰ برابر افزایش یافت. سال ۲۰۱۶، شرکت Snapchat، استارت‌آپ مادر این برنامه -Bitstrips – را خریداری کرد و خیلی سریع ‌آواتارهای دیجیتالی آن را در برنامه خود تلفیق کرد.
 
از آن زمان تا کنون، بیت موجی رشد بسیاری کرده و قابلیت‌های زیادی از جمله استیکرها در سبک‌های مختلف به آن اضافه شده است. در ماه سپتامبر، بیت موجی از استیکرهای دو بعدی خداحافظی کرد و وارد دنیای استیکرهای انیمیشنی سه‌بعدی با قابلیت واقعیت افزوده شد. مموجی‌های اپل، ۹ ماه بعد معرفی شد اما نتوانست اسنپ چت را از دور رقابت خارج کند. تا کنون طرفداران آی‌او‌اسی بیت موجی، می‌توانستند از کیبورد مخصوص پلت‌فرم آی‌او‌اس استفاده کنند و از بیت موجی‌های داخل برنامه Message و دیگر اپلیکیشن‌ها بهره ببرند، و حالا قابلیت Friendmoji ها(تصاویر بیت موجی که عکس شما و مخاطب ‌مورد نظرتان را یک جا نمایش می‌دهد) نیز در دسترس کاربران اپل قرار خواهد گرفت. این اقدام اسنپ چت نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد حکومت خود در دنیای آواتارها را حتی در حوزه استحفاظی اپل نیز محکم کند. بیت موجی تنها بازیکن پرطرفدار دنیای ایموجی‌ها نیست. برنامه‌های EmojiMe در آی‌او‌اس و Zmoji در اندروید نیز به این منظور طراحی شده‌اند. شرکت‌های بزرگ‌تر نیز به این بخش از دنیای دیجیتال علاقه خود را نشان داده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.