تلفن همراه

گوشی

August 19, 2018
13:27 یکشنبه، 28ام مردادماه 1397
کد خبر: 93245

استفاده از عکس آرشیوی در تبلیغ سامسونگ

وقتی اپل می‌خواست کیفیت دوربین آخرین مدل آیفون خود را ثابت کند، با هشتگ "Shot on IPhone" عکس‌های مورد نظر خود را از بین تصاویر گرفته شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرده و منتشر کرد. اپل با همین شیوه، تعداد زیادی عکس جدید آیفون به دست ‌آورد که اجازه تبلیغات با استفاده از آنها را نیز داشت.
 
سامسونگ نیز در اقدامی مشابه برای تبلیغ دوربین گوشی  Galaxy A8 خود، کمپین توییتری راه انداخت و از کاربران درخواست کرد تصاویر خود را ثبت کنند اما برای تبلیغ اصلی، به اشتباه عکسی که توسط دوربین DSLR  انداخته شده و از آرشیو گرفته شده بود را منتشر کرد.
 
یک کاربر نکته سنج در توییتر برزیل، این سوتی را کشف کرد. وی اسکرین شاتی از توییت Samsung Brazil را کنار عکسی از آرشیو آنلاین وبسایت Getty Images منتشر کرد و نوشت:« چه کسی را گول می‌زنی سامسونگ برزیل؟
 
 
سامسونگ برزیل نیز خیلی سریع توییت خود را برداشت و توضیحی به کاربر این شبکه داد:« درست است. حق با شماست. بسیاری از عکس‌هایی که ما پست می‌کنیم از طریق گوشی‌های هوشمند گرفته شده‌اند اما برخی – مثل همین عکس- از دیتابیس‌های تصویری گرفته می‌شوند زیرا بیشتر گویای هدف ما هستند.»
 
 
این کاربر نکته سنج هم احتمالا از طرفداران اپل بوده است. سامسونگ معمولا در تبلیغات خود، رقیب اصلی خود اپل را هدف قرار می‌دهد. در اکثر تبلیغات جدید محصولات شرکت سامسونگ، بیشتر از اینکه به قابلیت‌ها و امکانات گوشی‌های ساموسنگ اشاره شود، از آیفون 10 و اپل انتقاد می‌شود. اما این بار مچ سامسونگ گرفته شد!
 
گلکسی A8  یک گوشی سطح متوسط سامسونگ است که مجهز به برخی از قابلیت های سری گلکسی اس ‌8  هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.