اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 20, 2018
17:53 دوشنبه، 29ام مردادماه 1397
کد خبر: 93302

مشارکت ۴۹درصدی سرمایه‌گذار بین‌المللی در ایجاد اپراتور ماهواره‌ای

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در پروانه ایجاد و بهره‌برداری از اپراتور ماهواره‌ای اجازه داده شده تا سرمایه‌گذار بین المللی ۴۹ درصد در این مشارکت کند.
 
مرتضی براری در دیدار با سید علی اکرمی فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد فضایی یک اقتصاد نوظهور و در حال رشد بوده و حضور حداکثری در بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در تولیدات علمی رتبه اول منطقه هستیم و بهترین دانشگاه‌های ما در حوزه فضایی ورود پیدا کرده‌ و فعالیت‌های ارزشمندی داشته‌اند که باید از این ظرفیت‌های عظیم در جهت صادرات و تجاری‌سازی فناوری، استفاده مطلوب کنیم.
 
وی در این دیدار که با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی در راستای اهداف دیپلماسی فناوری و تحقق پیشرفت کشور و اقتصاد مقاومتی صورت گرفت، با تاکید بر اهمیت دیپلماسی فضایی گفت: برخی از کشورهای منطقه علاقمند هستند که به این حوزه وارد شوند که باید از ظرفیت اساتید و متخصصان این حوزه بهره برداری کرد و فناوری موجود را توسعه و با اخذ گواهینامه (Certificate) فضایی برای محصولات این حوزه، صادرات در این بخش را آغاز کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مأموریت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری مبنی بر کمک به توسعه شبکه هوشمند نوآوری فناورانه در حوزه ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فضایی و به دنبال آن توسعه اقتصاد فضا مستلزم همکاری‌های فناوری با سایر کشورهای توسعه یافته که با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که این مرکز دارد می‌تواند در این زمینه همکاری کند.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان فضایی ایران ورود جدی به عرصه دیپلماسی فضایی را در راستای توسعه همکاری‌های علمی، فناوری و صنعتی در دستور کار قرار داده است، افزود: مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت می تواند در زمینه انتقال و صادرات فناوری، محصولات و خدمات حوزه فضایی نقش‌آفرینی و حضور فعال داشته باشد.
 
براری با بیان اینکه سازمان فضایی ایران در راستای عدم تصدی‌گری و بسترسازی برای ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اقداماتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: مراحل نهایی بررسی پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال انجام است که بر اساس آن اجازه داده می شود ۴۹ درصد توسط سرمایه‌گذار بین المللی مشارکت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.