تلفن همراه

گوشی

September 17, 2018
17:04 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1397
کد خبر: 93937

پروژه بزرگ “دیپ‌مایند” برای افزایش عمر باتری‌ دستگاه‌های اندرویدی

شرکت "دیپ‌مایند" در جدیدترین پروژه خود قصد دارد روشی برای افزایش عمر باتری اندروید ارائه دهد که مبتنی بر یادگیری ماشینی است.
 
به گزارش وایرد، شرکت "گوگل" در ژانویه سال 2014، مبلغ 400 میلیون پوند را به خرید شرکت هوش مصنوعی "دیپ‌مایند"(DeepMind) اختصاص داد. چهار سال پس از آن، دیپ‌مایند تصمیم گرفت بر گسترش هوش مصنوعی گوگل تمرکز کند.
 
اکنون، دیپ‌مایند در بزرگترین پروژه خود قصد دارد، یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات تلفن‌های همراه هوشمند یعنی عمر کم باتری را حل کند.
 
در بهار سال 2017، گروه دیپ مایند همکاری با گوگل را در مورد این طرح آغاز کرد که نتیجه آن، ابداع دو سیستم هوشمند در سیستم‌های اجرایی بود. هدف از ابداع باتری قابل تطبیق، متوقف کردن اپلیکیشن‌هایی است که عمر باتری را کاهش می‌دهند.
 
"بن مردوک"(Ben Murdoch)، مهندس دیپ‌مایند گفت: نخستین داده‌های ارائه شده، حاکی از عملکرد خوب سیستم هستند. در این طرح، داده‌ها از طریق وای‌-فای منتقل می‌شوند و سیگنال‌های تلفن همراه در برخی موارد، تا 20 درصد کاهش می‌یابند. در نتیجه فشار باتری تلفن همراه، کاهش می‌یابد.
 
با اینکه امکان دانلود نسخه عمومی این سیستم‌های اجرایی، در تاریخ 6 اوت سال جاری فراهم بود، این سیستم‌ها هنوز در مراحل ابتدایی به سر می‌برند و تنها در مورد معدودی از تلفن‌های همراه کاربرد دارند. اکنون، بیش از دو میلیون دستگاه دارای نسخه اندروید وجود دارند که سیستم اجرایی بیشتر آنها قدیمی است.
 
"کریس گمبل"(Chris Gamble)، از اعضای گروه دیپ‌مایند گفت: این مدل، مبتنی بر یک شبکه عصبی پیچشی است. این گونه شبکه‌ها که معمولا در آنها، از یادگیری ماشینی استفاده می‌شود، در موارد بسیاری از جمله خودروهای خودران و روش‌های تشخیص تصویر آزمایش شده‌اند.
 
هوش مصنوعی دیپ مایند، چگونگی استفاده کاربران اندروید از این اپلیکیشن‌ها را تحلیل می‌کند. گمبل افزود: مدل یادگیری ماشینی، با یادگیری و طبقه‌بندی الگوهای اپلیکیشن، استفاده از آنها را پیش‌بینی ‌می‌کند. با طبقه‌بندی اپلیکیشن‌ها توسط هوش مصنوعی، عمر باتری حفظ می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.