تلفن همراه

گجت

January 11, 2019
13:14 جمعه، 21ام دیماه 1397
کد خبر: 97041

دستیارهای صوتی به دوچرخه‌ها رسید

پس از تجهیز ابزار و گجتهای مختلف هوشمند به دستیارهای صوتی حالا نوبت به دوچرخه‌های هوشمندی رسیده که می‌توانند با دستورات صوتی کارهای موردنظر کاربرانشان را انجام دهند.
 
به نظر می‌رسد تحلیل و پیش‌بینی کارشناسان از فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۱۹ درست از آب درآمده و یکی از محورهای اصلی و کلیدی آن تجهیز دستگاههای مختلف به دستیارهای صوتی هوشمند است.
 
حالا نمایشگاه علم و فناوری CES۲۰۱۹ لاس وگاس که از از تاریخ ۸ الی ۱۱ ژانویه درحال برگزاری است، میزبان رونمایی محصولات و فناوری‌های جدید و منحصر بفرد شرکتهای مختلف فعال در حوزه تکنولوژی، خودرو و علم و فناوری شده است و در آن دوچرخه هوشمند جدیدی تحت عنوان ای لجند (E-Legend) که محصول شرکت سایبیک است، معرفی و رونمایی شده است که با بهره‌گیری از دستیار صوتی الکسای آمازون به کاربران و دارندگان خود این امکان را می‌دهد پیش از رسیدن به منزل و محل کار، تنها با ارسال فرمان صوتی، سیستم تهویه و گرمایشی و سرمایشی را روشن کرده و یا به خانواده خود اطلاع دهید که در ترافیک مانده و دیر می‌رسید.
 
بر اساس گزارش وب سایت new Atlas، این دوچرخه هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسا همچنین به کاربران اجازه می‌دهد در حین پدال زدن غذای دلخواه و مورد علاقه خود را از رستورانهای مدنظر خود سفارش داده و تحویل بگیرند و به طور کلی تمامی کار و فعالیتهای خود را تنها با ارسال دستورهای صوتی همزمان با حرکت و دوچرخه‌سواری انجام دهند.
 
براساس گفته‌های آمازون، شرکت سایبیک نخستین شرکتی است که اقدام به تولید دوچرخه‌های هوشمند مجهز به دستیار صوتی الکسای آمازون کرده است و قرار است این محصولات در تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی در بریتانیا و سپس سایر بازارهای کشورهای دیگر به فروش برسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.