اپراتورها

امنیت

امینت

اینترنت و شبکه

باندپهن

تحلیل بازار

رگولاتوری

فناوری

May 3, 2019
19:08 جمعه، 13ام اردیبهشتماه 1398
کد خبر: 99240

نشست جهانی مقامات 32 کشور برای افزایش امنیت 5G

5G.jpg

 

مقامات امنیتی و سفرای کشورهای مختلف در اروپا و آمریکای شمالی به همراه مقامات کشورهای آسیا پسیفیک نشستی را در شهر پراگ برگزار می‌کنند تا درباره ایجاد رویکرد جهانی برای امنیت نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی (5G) تصمیم مشترک بگیرند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «کنفرانس امنیت 5G پراگ» که با میزبانی دولت جمهوری چک برگزار می‌شود، نمایندگی از 32 کشور مختلف را دربر می‌گیرد. سخنرانان در این کنفرانس نمایندگان بلندپایه از ایالات متحده، ژاپن، انگلستان، کره جنوبی، استرالیا و هلند را شامل می‌شوند و هر کدام از آنها اهداف و سیاست‌های خود را برای توسعه امنیت خدمات مخابراتی 5G مطرح می‌کنند.

علاوه بر کشورهای مذکور، نمایندگان کمیسیون اروپا به دنبال آخرین نشست خود در ماه مارس تصمیم دارند کنفرانس جداگانه‌ای را برای دستیابی به استاندارد امنیت 5G در منطقه اتحادیه اروپا برگزار کنند.

سخنرانی افتتاحیه «کنفرانس امنیت 5G پراگ» را «آندره بابیس» نخست وزیر جمهوری چک انجام می‌دهد و در نظر دارد طی آن بر «تغییر نحوه همکاری کشورها در امنیت سایبری» تاکید کند و همچنین قرار است او بهترین راهکارهای موجود برای توسعه امنیت 5G متناسب با سیاست‌های اتحادیه اروپا، ناتو و سایر ملل را بازگو کند.

نخست وزیر چک در این خصوص گفت: «حفاظت هرچه بیشتر از شبکه 5G می‌توانید ساختار جوامع ما را تغییر دهد، توانایی‌های ما را بیشتر کند و امنیت بیشتری را برای ما برقرار سازد. ما نیازمند تغییراتی در مورد امنیت سایبری هستیم و من فکر می‌کنیم فهم دقیق از امنیت شبکه 5G فقط به شرکت‌های مخابراتی و کمپانی‌های مربوطه محدود نمی‌شود. امنیت سایبری نیازمند رویکرد جامع دولت‌ها است تا سیاست، فناوری و اقتصاد به صورت یکپارچه و انعطاف‌پذیر به یکدیگر متصل شوند و با یک زیرساخت جامع پیشرفت کنند».

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.