رسانه‌های اجتماعی

June 22, 2022
19:52 چهارشنبه، 1ام تیرماه 1401
کد خبر: 136952

اقدامات جدید تیک تاک برای محافظت از کودکان اروپایی

اپلیکیشن تیک تاک توافق کرده تا اقداماتی در جهت حفظ بیشتر حقوق کاربران اتحادیه اروپا انجام دهد.
به گزارش رویترز، هدف تیک تاک از ارائه این تحقیقات آن است که از تحریم های احتمالی در نتیجه شکایت چند گروه حمایت از مصرف کننده در منطقه اجتناب کند.
 
سازمان مصرف کنندگان اروپا(BEUC) در سال ۲۰۲۱ میلادی از تیک تاک شکایت کرد زیرا این پلتفرم نتوانسته بود از کودکان در برابر تبلیغات مخفی و محتوای نامناسب محافظت کند.
 
پس از این امر شرکت چینی با کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه سازمان های حمایت از مصرف کننده ملی در منطقه مذاکراتی انجام داد تا نگرانی ها را برطرف کند و اکنون توافق کرده تغییراتی در این زمینه انجام دهد.
 
تغییرات مذکور شامل اضافه کردن قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد تبلیغاتی را که احتمالا کودکان را به خرید کالا یا سرویس تشویق می کند یا والدین و دیگران را ترغیب به خرید این موارد برای کودکان می کند، گزارش دهند.
 
محتوای مربوط به برندهای ترویج کننده محصولات و سرویس های مناسب نیز در این پلتفرم مجاز نیستند. علاوه بر این موارد شرکت به طور واضح تبلیغات در ویدئوها را برچسب می زند.
 
دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این باره گفت: تمام پلتفرم های شبکه اجتماعی باید براساس قانون فعالیت و تضمین کنند مصرف کنندگان به راحتی می توانند محتوای تبلیغاتی را (از جمله در مواردی که توسط اینفلوئنسرها ترویج می شود) شناسایی کنند.
 
تیک تاک اعلام کرد همچنان قابلیت های خود در این زمینه را ارتقا می دهد. البته به گفته BEUC تغییرات پیشنهادی تیک تاک در همه حوزه ها کامل نیست. اورسولا پاچل معاون مدیر کلBEUCدر بیانیه ای اعلام کرد: تاثیر چنین تعهداتی بر مصرف کنندگان هنوز مشخص نیست. با وجود آنکه یک سال از مذاکرات با تیک تاک می گذرد، تحقیقات در این باره بسته شده و نگرانی های بررسی نشده زیادی وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.