پست

August 30, 2022
14:45 سه شنبه، 8ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138647

لیائی عنوان کرد: 300 فرصت سرمایه گذاری در حوزه خدمات پستی ایران فراهم شده است

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه گفت: 300 فرصت سرمایه گذاری در حوزه خدمات پستی جدید برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی حوزه پست فراهم شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از شرکت ملی پست، محمود لیائی رئیس شرکت ملی پست ایران در دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی پست با اشاره به نقش فعال ایران در کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، از توجه اتحادیه جهانی پست به فعالیت های پست ایران قدردانی کرد.
 
وی تصریح کرد: 300 فرصت سرمایه گذاری در حوزه خدمات پستی جدید برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپی حوزه پست فراهم شده است.
مدیرعامل پست ایران از تجاری سازی ایده های نوآورانه در مراکز نوآوری پست ایران خبر داد و افزود: پست ایران، برای در اختیار گذاشتن این فرصت‌ها به سایر کشورها آمادگی دارد.
لیائی به ارائه گزارشی کامل از فعالیت های مرکز نوآوری پست و همچنین اقدامات پست ایران در مسیر هوشمند سازی شامل تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات این کشور به سیستم سورتینگ هوشمند، راه اندازی هاب ها و خطوط جدید پستی اشاره کرد و از ارتقای ناوگان پست و همچنین پیاده سازی طرح تحول در پست ایران خبر داد.
 
مدیرعامل پست ایران با اشاره به نقش کلیدی پست در بهره وری سبز و کاهش آلاینده های زیست محیطی گفت: شرکت پست باهدف انطباق با استانداردهای خدمات سبز، پست ایران در حال برنامه ریزی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل برقی در سطح کشور است.
ماساهیکو متوکی دبیرکل اتحادیه جهانی پست در این دیدار، هوشمندسازی اقدامات پست ایران را مورد توجه قرار داد.
 
وی ضمن قدردانی از پست ایران بابت موفقیت های 4 سال گذشته به عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در شرایط همه گیری کووید 19 و برگزاری برخط نشست ها و فعالیت ها، اهداف و برنامه های پست ایران را مورد توجه قرار داد.
 
دبیرکل اتحادیه جهانی پست با بیان اینکه پیگیر فعالیت های پست ایران در زمینه های مختلف ازطریق شبکه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف هستم، افزود: فعالیت های پست ایران پیرامون هوشمندسازی و پیاده سازی تحول دیجیتال همواره مورد توجه این نهاد بین المللی قرار دارد.
متوکی، ضمن اعلام آمادگی اتحادیه جهانی پست برای کمک به پست ایران در راستای پیشبرد فعالیت های هوشمند سازی، خواستار انتقال تجارب ایران به پست سایر کشورها شد.
 
وی نگاه ویژه پست ایران به استارتاپ های حوزه پستی را مورد توجه قرار داد و راه اندازی مراکز نوآوری پست در ایران را اقدامی منحصر به فرد خواند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.