رسانه‌های اجتماعی

February 1, 2023
16:05 چهارشنبه، 12ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142815

وزیر ارتباطات: پلتفرم های خارجی برای فعالیت در ایران حداقل باید به قواعد خود پایبند باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از برقراری روزانه چند میلیون تماس های صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان شب گذشته رییس جمهوری درباره فعالیت پلتفرم های خارجی در ایران، گفت: رییس جمهوری تاکید کردند که ما از فعالیت پلتفرم های خارجی در کشور استقبال می کنیم به شرط اینکه حداقل به قواعد خود پایبند باشند.
 
وی با اشاره به مکاتبه مرکز ملی فضای مجازی با مالکان پلتفرم های اینستاگرام و واتساپ، افزود: ما هم همین جا اعلام می کنیم که هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی را بپذیرد یا حداقل به قواعد خود پایبند باشد به طوری که ما بتوانیم حقوق مردم را در این پلتفرم ها پیگیری کنیم، استقبال می کنیم.
وزیر ارتباطات مجدد در این گفت و گو تاکید کرد که مصوبه محدودیت این پلتفرم ها در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تصمیم سه قوه تصویب شده است.
 
وی درباره برقراری تماس های صوتی و تصویری در پیام رسان های داخلی نیز افزود: این امکان در پیام رسان های داخلی برقراره و روزانه چند میلیون تماس صوتی و تصویری با کیفیت در این پیام رسان ها برقرار شده و روز به روز نیز به کیفیت آن افزوده می شود.
 
زارع پور تاکید کرد: تمام ظرفیت وزارت ارتباطات به کمک پیام رسان های داخلی آمده است تا این پیام رسان ها بتوانند خدمات باکیفیتی به مردم ارائه کنند.
وی افزود: هم اکنون از 4 یا 5 پیام رسانی که این خدمات را ارائه می کنند بعد از روبیکا، بیشترین اقبال به ایتا بوده که در نسخه جدیدی که به زودی راه اندازی می کند امکان تماس صوتی و تصویری فرآهم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.