اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

September 22, 2019
11:15 یکشنبه، 31ام شهریورماه 1398
کد خبر: 103940

وب‌اپلیکیشن‌‌ها، جایگزینی کامل برای نسخه‌های موبایلی

وب‌اپلیکیشن اسنپ نخستین بار در شهریور ۹۶ عرضه و در این دو سال بسیاری از ایرادهای آن مرتفع شده است. کاربران iOSو کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارد می‌توانند با مراجعه به سایت اسنپ از این نسخه کمک بگیرند و استفاده از وب‌اپلیکیشن را تجربه کنند.
 
میلیون‌ها کاربر در دنیا از دو سیستم‌عامل موبایلی اندروید و iOS استفاده می‌کنند. به گزارش آن‌دیجیتال، طبق آمار سال ۲۰۱۸  تعداد کاربران اندروید در دنیا حدود ۷۶ درصد و تعداد کاربران iOS حدود ۲۰ درصد است.
 
در ایران هم تقریبا همین نسبت بین کاربران اندروید و  iOSبرقرار بود، البته تا  سال ۹۷ و پیش از حذف اپلیکیشن‌های فارسی از اپ‌استور. اکنون کاربران اندروید با رشد چند درصدی به حدود ۸۹ درصد و کاربران  iOSبه ۱۰ درصد می‌رسند.
 
یکی از علت‌های این اختلاف دسترسی وسیع‌تر اندروید به اپلیکیشن‌های مختلف و همینطور موج تازه‌ی تحریم‌هاست. اما آن ۱۰ درصدی که هنوز از سیستم‌عامل  iOS استفاده می‌کنند، با مشکلات زیادی مواجه‌اند. این مشکلات نشان می‌دهد که در واقع شرکت‌هایی که در ایران خدمات آنلاین موبایلی ارائه می‌دهند برای خدمت‌رسانی به کاربران خود دچار مشکل‌‌اند.
 
اما تحریم‌ها هیچ‌گاه در ایران پایان راه یک کسب‌وکار نبوده‌ است؛ بسیاری از شرکت‌ها تدابیری اتخاذ کردند که استفاده از اپلیکیشن خود را همچنان برای کاربران  iOSممکن کنند و لینک مستقیم نصب اپلیکیشن  iOS را روی وب‌سایت‌ خود قرار دادند. با این حال، نیاز مبرم به آپدیت مداوم این اپلیکیشن‌ها، کاربران را دچار سردرگمی کرده است. قرار بود اپلیکیشن‌ها تجربه کاربری را آسان‌تر کنند، ولی تحریم‌هاباعث شدند استفاده از آن‌ها سخت و سخت‌تر شود.
 
راه حل چیست؟
 
چه کاربر اندروید باشید چه iOS احتمالا برای‌تان پیش آمده است که با اپلیکیشن‌های خود دچار مشکل شوید؛ خصوصا اپلیکیشن‌هایی که آنلاین کار می‌کنند و کاربران زیادی روزانه مشتری‌شان هستند. یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های فارسی که با نیاز روزمره‌ی مردم در ارتباط است و گاهی اختلال آن می‌تواند یک شهر را به هم بزند اپلیکیشن اسنپ است. با اینکه تیم فنی اسنپ همواره تلاش می‌کند نسخه‌ای کارآمد از این اپلیکیشن کاربردی را در اختیار کاربران  iOS قرار دهد، اما به نظر می‌رسد تغییرات مداوم و نیاز مستمر به جایگزین کردن این اپلیکیشن با نسخه‌ی جدید برای کاربران به چالشی جدی تبدیل شده است. همین مشکلات باعث می‌شود سهولت کاربری یک فناوری زیر سوال برود. راه حل اسنپ در شرایطی که استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای عده‌ای از کاربران دشوار شده چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.
 
کاربران  iOSکه در استفاده از اپلیکیشن موبایلی اسنپ دچار مشکل هستند و همینطور کسانی که دسترسی به گوشی هوشمند ندارد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اسنپ، برای استفاده از خدمات این شرکت از نسخه‌ی وب اپلیکیشن آن استفاده کنند. با وب‌اپلیکیشن اسنپ می‌توانید بدون نیاز به آپدیت کردن مداوم، روی گوشی هوشمند خود به خدمات درخواست خودرو دسترسی داشته باشید. چه روی گوشی‌های هوشمند و چه روی دسک‌تاپ، وب‌اپلیکیشن اسنپ می‌تواند کار شما را با همان سرعت و دقت اپلیکیشن راه بیندازد، بدون آنکه نیازی به دانلود و ذخیره آن روی دستگاه‌تان باشد.
 
تجربه‌ی استفاده از وب‌اپلیکیشن قاعدتا تفاوت‌هایی برای کاربران خواهد داشت اما تیم فنی اسنپ همچون سایر کسب‌وکارهای ایرانی تلاش می‌کند تمامی ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن را به مرور در وب‌اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار دهد تا علی‌الخصوص آن‌ها که از سیستم‌عامل  iOSاستفاده می‌کنند، یک جایگزین کامل داشته باشند. البته وب‌اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن مزیت‌های دیگری غیر از آپدیت بودن همیشگی دارد، از جمله عدم اشغال ظرفیت دستگاه، قابلیت به اشتراک گذاشتن آسان و تطبیق‌پذیری با تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها.
 
وب‌اپلیکیشن اسنپ نخستین بار در شهریور ۹۶ عرضه و در این دو سال بسیاری از ایرادهای آن مرتفع شده است. کاربران  iOSو کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارد می‌توانند با مراجعه به سایت اسنپ از این نسخه کمک بگیرند و استفاده از وب‌اپلیکیشن را تجربه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.