تجارت الکترونیک

October 7, 2019
10:35 دوشنبه، 15ام مهرماه 1398
کد خبر: 104550

جشنواره پایانی کودک آنلاین اواخر آبان ماه برگزار می‌شود

 
دبیر جشنواره کودک آنلاین از برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در اواخر آبان ماه در باغ کتاب تهران خبر داد.
سید جمال هادیان، در حاشیه بازدید محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک «جشنواره کودک آنلاین» گفت: رویدادی که امروز برگزار شد در حقیقت شکوفه دادن نهال جشنواره کودک آنلاین است، جشنواره‌ای که حاصل ایده‌ای خلاقانه برای حمایت از چرخه و نهضت تولید محتوا بود.
 
وی با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات هرگز وارد حوزه تولید محتوا نشده و نخواهد شد گفت: نهادهای متعددی برای تولید محتوا به‌ویژه برای کودکان وجود دارد اما میان مراکز موجود هم‌افزایی لازم وجود ندارد و وزارت ارتباطات تنها برای ایجاد این هماهنگی میان حلقه‌های زنجیر تولید محتوا پیش‌قدم شده است.
 
دبیر جشنواره کودک آنلاین افزود: خدا رو شکر این بذری که کمتر از یک سال است در بستر مستعد خاک پاک ایران کاشته شد به بار نشسته و امروز شکوفه داده است و در آینده نزدیک میوه‌های پرباری خواهد داد و سهم ما در فضای مجازی از محتوای فارسی متناسب با فرهنگ و سبک زندگی ایران-اسلامی را افزایش خواهد داد.
 
وی ادامه داد: جشنواره کودکآنلاین از پاییز سال گذشته در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر آغاز به کارکرد که 25 ایده برتر وارد مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک شدند و این مرکز بر اساس قواعد علمی زمینه لازم برای به بار نشستن این ایده‌ها را با ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده، منتورها، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، انیماتورها و عوامل فنی فراهم کرد.
 
هادیان تصریح کرد: وزارت ارتباطات در این بخش تنها فضای کار اشتراکی را برای صاحبان ایده فراهم کرد و بقیه سرمایه‌گذاری‌ها اعم از منتورها و تجهیزات موردنیاز برای تولید و سایر موارد توسط بخش خصوصی انجام شد.
 
دبیر جشنواره کودک آنلاین تأکید کرد: فرایند شتاب‌دهی در طول شش ماه گذشته منجر به تولید چندین قسمت از هر ایده شده است که به‌این‌ترتیب آینده‌ای روشن فراروی جشنواره کودک آنلاین و فراروی جوانان مستعدی که توانایی تولید ایده و به سرانجام رساندن آن را برای کودکان و نوجوانان دارند قرار داده است.
 
وی با تأکید بر اینکه مفهوم شتاب‌دهنده و کسب‌وکارهای نو مفهومی تازه است گفت: به‌هرحال ممکن است در این شتاب‌دهنده‌ها شاهد ضایعات تولید باشیم و بخش زیادی از آن‌ها از گردونه تولید خارج شوند ولی شتاب‌دهنده جشنواره کودک آنلاین یک تجربه منحصربه‌فرد را پشت سر گذاشت و آن اینکه تمامی ایده‌هایی که وارد این مرکز شدند، بدون هیچ ضایعات به سرانجام رسیده‌اند به‌طوری‌که تمامی 25 ایده بین یک قسمت تا 10 قسمت آماده تولید و پخش هستند.
 
هادیان با بیان اینکه جشنواره کودک آنلاین در حقیقت چرخه تولید محتوا از مخاطبان (شامل کودکان، نوجوانان، و والدین) تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتوا را اصلاح‌کرده است گفت: از جشنواره کودک آنلاین می‌توان به‌عنوان یک الگوی موفق یادکرد که من تقاضا دارم تمام کسانی که در حوزه تولید محتوا کار می‌کنند آن را مدنظر قرار دهند.
 
وی افزود: من از همه‌کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر و تولید محتوا دست‌اندرکار هستند خواهش می‌کنم که از شتاب‌دهنده کودک آنلاین دیدن کنند و ببینند چگونه بذرهای مستعد خیلی سریع‌تر ازآنچه فکر می‌کنیم جوانه می‌زنند و به بار می‌نشینند.
 
دبیر جشنواره کودک آنلاین ادامه داد: یک‌بار دیگر به منتقدینی که خیرخواهانه در طول برگزاری جشنواره کوکآنلاین انتقاداتی را مطرح کردند که ما آن‌ها را چراغ راه خود قراردادیم تأکید می‌کنم که وزارت ارتباطات اصلاً وظیفه‌ای در حوزه تولید محتوا ندارد و این خلط مبحث بود که ما با راه‌اندازی جشنواره کودک آنلاین وارد حوزه تولید محتوا شده‌ایم.  اساساً ما ریالی بودجه برای جشنواره و این پروژه هزینه نکرده‌ایم و تنها عوامل تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان را کنار هم جمع کردیم و حلقه وصل عوامل تولید محتوای کودکان شدیم.
 
وی تصریح کرد: درباره مراحل توزیع و پخش محتواهای تولیدشده گفت: بخشی از منتورینگ‌های ما در شتاب‌دهنده کودک آنلاین بخش تجاری‌سازی و حقوقی است که در انعقاد قرارداد و بازاریابی برای تولیدات کودک آنلاین در فضای داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. همچنین از ابتدای جشنواره کودک آنلاین VODها و سکوهای پخش و توزیع هم کنار ما بودند و تاکنون 7 اپ مخصوص توزیع محتواهای کودک را راه‌اندازی کرده‌اند.
 
هادیان تأکید کرد: بنابراین امکانات بسیار خوبی برای توزیع این تولیدات وجود دارد و به‌محض اینکه مجوزهای لازم اخذ شد تولیدات جشنواره وارد حلقه تجاری‌سازی می‌شوند و پس‌ازآن هرکدام از این 25 ایده می‌توانند روی پای خود بیستند و به‌صورت خودگردان به فعالیت خود ادامه دهند که هم اشتغال و درآمدزایی ایجاد کنند و هم محتوای خوبی را به مردم ارائه دهند.
 
دبیر جشنواره کودک آنلاین ادامه داد: مراسم پایانی جشنواره هم اواخر آبان ماه در باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد و در این مراسم به مدت سه روز تولیدات آماده‌شده برای مخاطبان، کودکان و نوجوانان پخش می‌شود و نظرات مخاطبان جمع می‌شود که این نظرات روی ادامه تولیدات تأثیر خواهند گذاشت. همچنین جوایز برترین‌ها اعطا می‌شود و از این به بعد 25 ایده از مرحله شتاب‌دهنده خارج و به مرحله تجاری‌سازی وارد می‌شوند و گروهای بعدی تولید محتوا برای شتاب‌دهی وارد این مرکز می‌شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه این مرکز شتاب‌دهنده تخصصی محتوای کودک «جشنواره کودک آنلاین» به‌عنوان یک تجربه موفق به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: فراخوان جدید برای دور دوم جشنواره آذرماه سال جاری با کمک بخش خصوصی صادر می‌شود و این نوید را می‌دهم که در فراخوان جدید جشنواره کودک آنلاین رشته‌های جدیدی هم برای کودکان و نوجوانان گنجانده خواهد شد و امیدواریم که این نهالی که امروز شکوفه داده است درخت تنومندی شود که از سایه‌سار و برگ و بار آن‌همه کودکان و نوجوانان و چه‌بسا بزرگسالان ما استفاده کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.