امینت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

October 31, 2019
20:39 پنجشنبه، 9ام آبانماه 1398
کد خبر: 105357

تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع!

Twitter pilotic.jpg

 

توئیتر تصمیم دارد از ماه آینده تمامی تبلیغات سیاسی روی این پلتفرم را ممنوع کند تا از این طریق جلوی انتشار آگهی‌های تبلیغاتی حاوی اطلاعات دروغین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بگیرد و نظارت بیشتری بر محتوای این شبکه اجتماعی انجام شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «جک دوروسی» مدیرعامل این شرکت با انتشار توئیتی در حساب شخصی خود توضیح داد از تاریخ 22 نوامبر انتشار هر گونه آگهی تبلیغاتی سیاسی در این شبکه اجتماعی ممنوع می‌شود و «پیام‌های حاوی محتوای سیاسی نمی‌توانند توسط سیاستمداران خریداری شوند». او همچنین اظهار داشت که شرکت توئیتر تصمیم دارد در مرحله نخست انتشار آگهی‌های تبلیغاتی حاوی مطالب سیاسی که از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اشتراک گذاشته می‌شوند را ممنوع کند و سپس این اتفاق برای دیگر پیام‌های سیاسی در نقاط مختلف جهان هم به همین شکل دنبال شود.

در این میان گفته شد انتشار تبلیغاتی که دستورالعمل‌ها و اطلاعات راهنما مربوط به فرآیندهای رای ‌گیری را شامل می‌شوند، از جمله نحوه ثبت نام رای دهندگان مجاز خواهد بود.

دوروسی در پیام خود نوشت: «در حالی که تبلیغات اینترنتی بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند بر نحوه فعالیت مراکز تبلیغات تجاری تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارند، ولی باید توجه داشت که این قدرت زیاد می‌تواند مورد استفاده سیاسی قرار گیرد و راهکارهایی را در اختیار سیاستمداران بگذارد. این فضا می‌تواند برای تاثیرگذاری بر نتیجه آرا استفاده شود تا زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار دهد».

او با اشاره به بزرگترین رقیب خود یعنی فیسبوک توضیح داد که انتشار هیچ گونه تبلیغات سیاسی حاوی اطلاعات کاذب برای توئیتر قابل قبول نخواهد بود. دوروسی گفت سیاستمدارانی که پول پرداخت می‌کنند تا به کمک شبکه‌های اجتماعی مردم را مورد هدف قرار دهند، نمی‌توانند با شبکه اجتماعی توئیتر همکاری کنند و آنها باید به دنبال روش‌های دیگر بگردند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.