تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع!
توئیتر تصمیم دارد از ماه آینده تمامی تبلیغات سیاسی روی این پلتفرم را ممنوع کند تا از این طریق جلوی انتشار آگهیهای تبلیغاتی حاوی اطلاعات دروغین مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بگیرد و نظارت بیشتری بر محتوای این شبکه اجتماعی انجام شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «جک دوروسی» مدیرعامل این شرکت با انتشار توئیتی در حساب شخصی خود توضیح داد از تاریخ 22 نوامبر انتشار هر گونه آگهی تبلیغاتی سیاسی در این شبکه اجتماعی ممنوع میشود و «پیامهای حاوی محتوای سیاسی نمیتوانند توسط سیاستمداران خریداری شوند». او همچنین اظهار داشت که شرکت توئیتر تصمیم دارد در مرحله نخست انتشار آگهیهای تبلیغاتی حاوی مطالب سیاسی که از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اشتراک گذاشته میشوند را ممنوع کند و سپس این اتفاق برای دیگر پیامهای سیاسی در نقاط مختلف جهان هم به همین شکل دنبال شود.
در این میان گفته شد انتشار تبلیغاتی که دستورالعملها و اطلاعات راهنما مربوط به فرآیندهای رای گیری را شامل میشوند، از جمله نحوه ثبت نام رای دهندگان مجاز خواهد بود.
دوروسی در پیام خود نوشت: «در حالی که تبلیغات اینترنتی بسیار قدرتمند هستند و میتوانند بر نحوه فعالیت مراکز تبلیغات تجاری تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارند، ولی باید توجه داشت که این قدرت زیاد میتواند مورد استفاده سیاسی قرار گیرد و راهکارهایی را در اختیار سیاستمداران بگذارد. این فضا میتواند برای تاثیرگذاری بر نتیجه آرا استفاده شود تا زندگی میلیونها نفر را تحت تاثیر قرار دهد».
او با اشاره به بزرگترین رقیب خود یعنی فیسبوک توضیح داد که انتشار هیچ گونه تبلیغات سیاسی حاوی اطلاعات کاذب برای توئیتر قابل قبول نخواهد بود. دوروسی گفت سیاستمدارانی که پول پرداخت میکنند تا به کمک شبکههای اجتماعی مردم را مورد هدف قرار دهند، نمیتوانند با شبکه اجتماعی توئیتر همکاری کنند و آنها باید به دنبال روشهای دیگر بگردند.