تحلیل بازار

تلفن همراه

گوشی

December 13, 2019
12:23 جمعه، 22ام آذرماه 1398
کد خبر: 106884

کدام برندهای موبایل بازار آمریکا را تسخیر کرده‌اند؟

از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای تولیدکنندگان موبایل در جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، به تازگی گزارشی از سهم برندهای برتر گوشی‌های هوشمند در این کشور منتشر شده است.
 
 تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سراسر جهان از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، گوگل، شیائومی، لنوو، نوکیا و غیره همگی همواره در تلاشند تا با ارائه و عرضه گوشی های جدید با قابلیت‌های جذاب و منحصر بفرد نظر و اعتماد مشتریان را در کشورهای مختلف جلب کرده و بدین ترتیب سهم بیشتری را در بازارهای مهم جهان به دست بیاورند.
 
بازار ایالات متحده آمریکا همواره یکی از مهم‌ترین و بزرگترین بازارهای فروش محصولات مختلف علی‌الخصوص موبایل  و خودرو به شمار می رود که همیشه مورد توجه شرکت های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل قرار گرفته است.  
 
بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده در وب سایت counterpointresearch، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت دریافته و اعلام کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های اپل در بازار ایالات متحده آمریکا بسیار بیشتر از سایر برندهای موبایل فعال در این کشور گزارش و اعلام شده است. همچنین بعد از اپل، سامسونگ توانسته است به عنوان دومین برند برتر و محبوب موبایل جایگاه خود را در این بازار به تثبیت برساند.
 
در مجموع بازار فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده آمریکا با کاهشی دو درصدی در مقیاس سالانه مواجه شده است و این روند نزولی استقبال کاربران بیشتر برای گوشی های پرچمدار و بالارده مشهود است.
 
همانطور که در نمودار و جدول منتشر شده در این گزارش مشاهده می شود، سهم برندهای برتر موبایل در بازه زمانی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی مشخص شده است که شرکت های اپل، سامسونگ، ال جی، لنوو به ترتیب جایگاههای ثابتی را برای خود در این بازار به ثبت رسانده اند.
 
 
 
 
اپل که در سومین فصل از سال گذشته سهمی معادل ۳۹ درصد از بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده بود، در مدت مشابه سال جاری میلادی موفق شد این رقم را به ۴۲ درصد افزایش دهد. اپل به لطف معرفی و عرضه گوشی های سری آیفون ۱۱ موفق شد نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.
 
اما شرکت کره ای سامسونگ بر خلاف رقیب آمریکایی خود، نتوانسته در این مدت سهم خود را در بازار آمریکا افزایش دهد و همچنان همان ۲۵ درصدی که در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ داشت، را باری دیگر در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نیز تصاحب کرده است. البته این شرکت در نخستین فصل از سال جاری با پرش به ۲۸ درصد، یک رشد و افزایش سه درصدی را برای خود به ثبت رسانده است ولی باری دیگر به ۲۵ درصد تنزل پیدا کرده است.
 
برخلاف بسیاری دیگر از بازارهای جهان، ال جی موفق شده است جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند و در رتبه سوم بعد از غول های تکنولوژی اپل و سامسونگ قرار بگیرد. هرچند که این شرکت کره ای نیز در افزایش سهم خود در طول این یک سال موفق نبوده است چراکه سهم آن در سه ماهه سوم سال قبل ۱۷ درصد بوده این در حالیست که سهم آن در مدت مشابه سال جاری میلادی به ۱۲ درصد تقلیل یافته است.
 
جایگاه چهارم نیز به لنوو که شامل گوشی های برند موتورولا نیز می شود، اختصاص یافته است که سهمی ثابت و هشت درصدی را از آن خود کرده است.
 
جایگاه پنجم نیز شامل گوشی های برندهای دیگر که سهمی بسیار کمتر از موارد ذکرشده داشتند، می شود که از جمله مهم ترین آنها گوشی های پیکسل توسعه داده شده توسط شرکت آمریکایی گوگل هستند.
 
در این میان گوشی های پیکسل ۳a و ۳a XL موفق شدند با رشدی ۱۳۹ درصدی گوی رقابت را از پیکسل ۳ بربایند و از آن در میزان فروش و استقابل کاربران سبقت بگیرند.
 
همچنین نکته قابل توجه دیگری که در این جداول و آمارها به چشم می خورد، عدم حضور شرکت های چینی همچون هواوی و شیائومی است که در بازارهای جهانی به ترتیب مقام های دوم و چهارم برترین و محبوب ترین گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند ولی تحت فشارهای سیاسی و تجاری و اتهامات جاسوسی دولت آمریکا علیه آنها، از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد دیگر در بازار ایالات متحده حضور و به تبع آن سهمی ندارند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.