اپلیکیشن

تلفن همراه

December 18, 2019
15:13 چهارشنبه، 27ام آذرماه 1398
کد خبر: 107107

دیوار و شیپور، نیازمندی‌های سنتی را حذف کردند

سایت‌های اینترنتی در انتشار آگهی‌های ملکی، روزنامه‌ها را محو کردند.
 
ملک‌رادار با انتشار یک گزارش از میزان آگهی‌های ملکی منتشر شده در فصل تابستان امسال نشان داد در روزهای اوج معاملات فروش و اجاره املاک در کشور، سایت‌های اینترنتی مانند دیوار و شیپور، سهم بسیار بیشتری در انتشار آگهی‌های این صنعت داشته و روزنامه‌ها را تقریبا از این حوزه خارج کرده‌اند.
 
گزارش ملک‌رادار نشان می‌دهد که در تابستان امسال، سایت‌های دیوار و شیپور در مجموع ۹۰ درصد آگهی‌های مسکن در فصل تابستان را منتشر کرده‌اند که در این بین، سایت دیوار با ۶۱ درصد، سهم بیشتری را از آن خود کرده است.
 
این آگهی‌ها مربوط به استان‌های تهران، البرز و خراسان هستند.
 
حذف سنتی‌ها
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است، تمامی آگهی‌های سایت‌ها و روزنامه‌ها را به صورت یک‌جا در بات تلگرامی و اپ تحت وب خود منتشر می‌کند. این استارت‌آپ در گزارش فصلی خود نشان داده است که در تابستان امسال سهم هر کدام از پلتفورم‌ها در انتشار آگهی به چه میزان بوده است.
 
براساس این گزارش، بیشترین سهم از انتشار آگهی‌های مسکن در فصل تابستان را سایت دیوار با بیش از ۶۱ درصد و سایت شیپور با نزدیک به ۲۹ درصد داشته‌اند و سایت‌های آی‌هوم، دلتا، آلونک، کیلید، اینپین و… در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این میان سهم روزنامه‌های همشهری و خراسان از آگهی‌های ملکی فصل تابستان، در مجموع کمتر از ۳ درصد است که اعداد نشان می‌دهد رسانه‌های چاپی علی‌رغم آنکه در این بازار قدیمی‌تر هستند و در گذشته جایگاه مهمی داشته‌اند؛ اما در سال‌های اخیر و با به میدان آمدن سایت‌های اینترنتی، جایگاه خود را به شدت از دست داده‌اند.
 
این گزارش نشان می‌دهد در فصل تابستان به صورت کلی بیش از ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار آگهی ملکی منتشر شده است.
 
رقبای جدید
سایت دیوار گرچه در میان تمامی پلتفورم‌های انتشار آگهی، سهم بسیار بیشتری را در اختیار دارد؛ اما مقایسه آمار فصل‌های تابستان و بهار نشان می‌دهد سهم این سایت از آگهی‌های مسکن در فصل تابستان اندکی بیش از ۱۱ درصد کمتر از بهار امسال بوده است. این در حالی است که سایت شیپور در تابستان امسال سهم خود را ۹ درصد افزایش داده است. سایت‌های دیگر نیز در تابستان امسال سهم بیشتری از آگهی‌ها داشته‌اند که این نشان می‌دهد سایت شیپور با رقبای جدی‌ای حداقل در بخش آگهی‌های مسکن، روبرو است. در همین حال سهم روزنامه همشهری از آگهی‌های مسکن در تابستان امسال، کاهش داشته است. گرچه رقم این کاهش، قابل توجه نیست؛ اما با توجه به جایگاه کلی این روزنامه در انتشار آگهی‌ها، این روند چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.
 
عدد کلی آگهی‌های مسکن در ۶ ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد تعداد آگهی‌ها در تابستان امسال حدود ۱۲۰ هزار مورد بیش از فصل بهار بوده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.