تلفن همراه

گوشی

January 14, 2020
15:24 سه شنبه، 24ام دیماه 1398
کد خبر: 107958

هواوی، پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل ایران

موبایل‌های هواوی در نیمه اول سال جاری، بیش از 40 درصد سفارش‌های گوشی تلفن همراه را در بازارگاه دیجی‌کالا به خود اختصاص دادند و از این نظر، بالاتر از سامسونگ و نوکیا در رده اول قرار گرفتند.
 
بررسی‌های آماری روی میزان فروش برندها در دیجی‌کالا که اینجا در دسترس است، نشان می‌دهد که برند هواوی در دو سال گذشته، رفته رفته بر میزان محبوبیت و فروش خود در بازار ایران افزوده و در حالی که در شش ماهه دوم سال 97 با اختلاف زیادی نسبت به سامسونگ در رتبه دوم فروش قرار داشت، در نیمه اول سال جاری توانسته رتبه اول را از آن خود کند.
 
موبایل‌های هواوی در شش ماهه اول امسال، از نظر تعداد بیش از 40 درصد فروش گوشی را در دیجی‌کالا داشته‌اند و سامسونگ با 30 درصد و نوکیا با کمتر از 15 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
رتبه‌های بعدی در جدول پرفروش‌های دیجی‌کالا به ترتیب در اختیار برندهای آنر (متعلق به هواوی)، اپل، ایسوس و شیائومی قرار داد.
 
از نظر حجم ریالی فروش نیز هواوی توانسته رتبه اول را با 10.9 درصد به خود اختصاص دهد و باز هم سامسونگ از این نظر در رده دوم قرار گرفته است.
 
جالب اینکه در نیمه دوم سال 96 رقابت بر سر سهم بیشتر از حجم ریالی فروش در دیجی‌کالا، بین سامسونگ و برند آمریکایی اپل جریان داشت که در آن سال، اپل با بیش از 11 درصد در رده اول قرار گرفته بود. در سال 96 هواوی سهمی کمتر از 5 درصد از حجم فروش ریالی را در اختیار داشت. در سال 97 نیز اوضاع برای هواوی تغییر چندانی نکرد و با وجود اینکه سامسونگ توانست به رتبه اول حجم ریالی فروش دست یابد، هواوی همچنان سهمی کمتر از 5 درصد در این زمینه داشت.
 
اما در سال 98 ورق برای هواوی برگشت. عرضه گوشی‌های عامه‌پسند با کیفیت و قابلیت‌های درخور توجه در کنار آثاری که تحریم بر بازار گذاشت، موجب شد که هواوی هم از نظر تعداد و هم حجم ریالی فروش در صدر قرار بگیرد و سامسونگ را تا رتبه دوم به عقب براند.
 
گفتنی است که پرفروش‌ترین موبایل هواوی در دیجی‌کالا از نظر تعداد مربوط به گوشی Y7 Prime نسخه 2019 است که در رتبه سوم گوشی‌های پرفروش قرار گرفته است. از نظر ریالی اما همین گوشی رده نخست را از آن خود کرده است.
 
از آنجا که دیجی‌کالا بازیگر اصلی در بازارگاه‌های آنلاین کشور است، می‌توان آمار فروش آن را با تخمین بالایی مطابق با وضعیت کل بازار ایران دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.