تلفن همراه

فناوری

September 20, 2020
11:56 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1399
کد خبر: 116369

نوکیا توسعه ۵G را دیجیتالی می‌کند

 
 
نوکیا برای سرعت بخشیدن به توسعه ۵G از پهباد، واقعیت افزوده و هوش‌ مصنوعی استفاده خواهد کرد، این شرکت فنلاندی قرار است برای پایان‌ دادن به روش‌های سنتی، توسعه ۵G را دیجیتالی کند.
 
 به نقل از زدنت، با وجود تکنولوژی بالای شبکه‌های ۳G و ۴G، مدیریت این شبکه‌های از طریق جداولی صورت می‌گیرد که به صورت دستی پر می‌شوند. این روش درنتیجه نقش اساسی انسان با خطا و بی دقتی همراه است.
 
اما نوکیا غول تکنولوژی ارتباطی جهان امیدوار است که شرایط را برای نسل بعدی شبکه‌ها یعنی ۵G تغییر دهد. این شرکت اعلام کرده است که اجرا و مدیریت تمامی شبکه‌های ۵G خود را در سطح جهان دیجیتالی کرده است و فرایندهای جدید روی تمامی شبکه‌های نوکیا در جهان اعمال خواهند شد. نوکیا سرمایه‌گذاری عظیمی در این زمینه انجام داده است، از نظارت پهبادی بر پایگاه‌ها تا ابزار‌های هوش مصنوعی برای شناسایی نقص گرفته تا مدیریت و نگهداری سلول‌های کوچک پایگاه‌ها و آنتن‌های آینده شبکه ۵G.
 
سانجی گوئل نماینده خدمات بین‌المللی نوکیا می‌گوید: «امروزه بسیاری از اپراتور‌ها از روش چندپاره طراحی، ساخت و مدیریت شبکه‌های ۵G خود رنج می‌برند. بکارگیری روش خودکار، هوش مصنوعی و دیجیتالی کردن دارایی‌ها گام مهمی در مسیر تحول سیاست امنیت محتوا محسوب می‌شود تا بتوان پتانسیل کامل ۵G را مورد استفاده قرار داد.»
 
براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته استفاده از تکنولوژی ۵G قرار است رکورد ۳۵ اکسابایت داده ثبت شده برای سال ۲۰۱۹ را  به ۷۳ اکسابایت در سال ۲۰۲۲ برساند. در نتیجه اعتبار چنین شبکه و تکنولوژی مهمی بسیار حائز اهمیت است.
 
بسیاری از متخصصان پیش بینی کرده‌اند که مشکلات مدیریتی برای کنترل و مدیریت این تکنولوژی مشکل ساز خواهند شد و همین مسئله باعث شده است تا نوکیا به فکر مدیریت، اجرا و نگهداری تمام دیجیتال شبکه‌های ۵G باشد. از همان ابتدای کار، پهباد‌ها وظیفه تحقیقات پایگاهی انجام می‌دهند و نقشه‌ای سه بعدی از مکان تجهیزات در آینده ارائه خواهد شد و مهندسان می‌توانند مو لازم برای ساادخت را بر این اساس مشخص کنند.
 
هدف این است که سازه در همان قدم اول صحیح طراحی شده باشد و دیگر نیازی به سرکشی مهندسان و بررسی چندباره آن نباشد.
 
همچنین در دوره کاربری پایگاه نیز، بازرسی از راه دور و با استفاده از پهباد و ابزار‌های واقعیت افزوده انجام خواهند گرفت. درنتیجه یک نفر به تنهایی قادر خواهد بود تمام مراحل را درصورت آشنایی به سادگی انجام دهد.
 
تمامی داده‌های به دست آمده سپس به پایگاه داده‌های آن مقر اضافه خواهد شد. تصاویر ثبت شده آماری در لحظه به دست متخصصان خواهند رسید و آنها می‌توانند براساس این اطلاعات شاخص‌های مهم عملکردی را بررسی و قضاوت کنند.
 
مهمتر از همه اینکه برنامه‌های کاری تمامی شرکت‌ها و طرفین شخص ثالث در یک پلتفرم واحد به نام پلتفرم تحویل نوکیا (NDP) تلفیق خواهد شد. این اپلیکیشن مدیریت فضای ابری تمام دوره حیات یک شبکه از برنامه‌ریزی و طراحی، آزمایش و تایید تا ساخت و به کارگیری را در برخواهد گرفت.
 
تلفیق تمامی این فرایند‌ها در یک پلتفرم واحد برای تیم‌های فعال در زمینه ساخت شبکه بسیار مفید خواهد بود.
 
تعهد این شرکت به دیجیتال سازی از همین ابتدا نتایج مثبت خود را نشان داده است. کارلیجین آدما رئیس بخش بازاریابی بین‌المللی نوکیا می‌گوید ما روش‌های سنتی اجرای شبکه‌را از طریق به شکلی دیجیتال و خودکار ارائه می‌دهیم. «برای مثال خدمات دیجیتالی نوکیا در زمینه شبکه‌های ۵G نسبت به ۴G حدود ۳۰ بار سریع‌تر و کیفیت آن نیز ۳۰ درصد بالاتر است».
 
به گفته نوکیا این شرکت ملاقات حضوری از پایگاه‌ها را ۳۰ درصد کاهش داده است. انقلاب دیجیتالی شبکه‌های ۵G نزدیک است، اما به نظر می‌رسد ارائه دهندگان باید برای همپایی با این انقلاب متحول شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.