امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 2, 2020
10:53 دوشنبه، 12ام آبانماه 1399
کد خبر: 117698

نقص فنی در سرویس کلود اپل و نارضایتی کاربران

 
 
از دسترس خارج شدن خدمات آی کلود شرکت اپل باعث شد تا بسیاری از کاربران از دسترسی به داده‌ها و به خصوص عکس‌ها و نسخه‌های پشتیبان اطلاعات خود محروم شوند.
 
 به نقل از انگجت، نقص فنی آی کلود باعث شد تا کاربران آن در سراسر جهان نتوانند داده‌های خود بر روی محصولات مختلف شرکت اپل را همگام سازی کنند.
 
این مساله موجب خشم کاربران اپل شد و آنها با حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف نسبت به این موضوع اعتراض کردند. از جمله سرویس‌های اپل که به همین علت دچار مشکل شد، می‌توان به تقویم، بخش پشتیبان گیری، بخش جستجو یا فاید مای، عکس‌ها و غیره اشاره کرد.
 
اپل با صدور اطلاعیه‌ای این مشکل را محدود به برخی کاربران اپل دانست. بر اساس اعلام این شرکت مشکل یادشده از ساعت ۹ صبح دیروز به وقت محلی شرق آمریکا آغاز شد و در نهایت در ساعت یک بعد از ظهر به پایان رسید.
 
این شرکت در مورد علت وقوع این مشکل توضیحی ارائه نکرده است. در عین حال سایر خدمات اپل مانند موسیقی، فیس تایم و سیری با نقص خاصی مواجه نشده اند. خدمات آی کلود چند هفته قبل هم با نقص فنی مواجه شده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.