اپلیکیشن

تلفن همراه

November 22, 2020
14:39 یکشنبه، 2ام آذرماه 1399
کد خبر: 118333

اپلیکیشن خدماتی برای مهاجران افغان در ایران راه اندازی شد

 
کارشناسان افغان با کمک یک سرمایه گذار هموطن خود اپلیکیشن خدماتی به نام «وطندار» ویژه مهاجران افغانستانی را طراحی کردند که بزودی در دسترس کاربران افغان مقیم ایران قرار خواهد گرفت.
 
خبرگزاری آوا افغانستان روز یکشنبه نوشت که این اپلیکیشن با ارائه خدمات در حوزه‌های بیمه، بانکی، کافی نت، فرهنگی و رسانه‌ای و آموزش آنلاین به زودی به بازار عرضه شده و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
 
این رسانه افزود که این سوپر اپلیکیشن با سرمایه‌گذاری قابل توجه یکی از تاجران افغانستانی در سه سال گذشته و با به دست آوردن مجوزهای لازم از سازمان ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران، طرح‌ریزی، برنامه‌نویسی و آماده شده و قرار است به زودی در دسترس مهاجرین قرار گیرد.
 
«محمد آصف درزابی» نماینده "بیمه صدرای افغانستان در ایران" و همچنین مدیر اپلیکیشن وطندار که از سال‌ها پیش با مشکلات مهاجرین از نزدیک آشناست، گفته است که این اپلیکیشن ویژه شهروندان افغانستان در ایران است که بعد از نصب و راه اندازی بر روی تلفن‌های همراه، تمامی خدمات و نیازمندی‌ها جهت سهولت زندگی در ایران را تامین می‌کند و خدمات مورد نیاز آنان را به صورت کامل در خود جای داده است.
 
وی افزود که این اپلیکیشن برای کلیه شهروندان دارای مدرک یا فاقد مدرک اقامتی در ایران قابل استفاده است و به زودی افتتاح خواهد شد.
 
مدیر اپلیکشین وطندار در مورد خدمات این برنامه گفت که وطندار دارای بخش‌هایی چون اقسا(سامانه نوبت‌دهی کافی‌نت)، پول بکس(خدمات بانکی و پرداخت)، همدم(رسانه و تلویزیون)، (بازار و فروشگاه)، (گردشگری و سفر)، قرضه(وام و تسهیلات)، سرگرمی، صحت و پزشکی، آموزش و پرورش، بیمه(حمایت و پوشش)، گفت‌وگوی دوستان و صدقه و نیکوکاری می‌باشد.
 
وی در مورد خدمات سیم کارت این اپلیکیشن گفت که آن‌ها با شبکه‌های رایتل و همراه اول در ایران مذاکره کرده و قراردادهایی را نهایی کرده اند که بر اساس آن، تعداد زیادی سیم‌کارت را خریداری نموده و با ضمانت این مجموعه، با شرایط ویژه و بنام مهاجرین توزیع می کنند.
 
درزابی در مورد بخش مدرسه گفته است که در این بخش، با قراردادی که با یکی از شرکت‌های معتبر آموزش آنلاین و از راه دور در ایران توافق شده، برای کودکان مهاجرینی که از آموزش باز مانده اند، زمینه های لازم را فراهم کرده اند تا شرکت کنندگان در این کلاس‌ها، بتوانند از وزارت آموزش و پرورش ایران مدرک معتبر دریافت کنند و ادامه تحصیل دهند.
 
به گفته درزابی در زمینه آموزش نیز گفت وگو از سوی مجموعه آن‌ها با نهادهای ذیربط صورت گرفته که تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها نیز امکان آموزش عالی به صورت آنلاین از این مسیرفراهم شود.
 
نماینده این سوپر اپلیکیشن در مورد سامانه اقسا گفت: ۹۹ درصد مرکز الکترونیک صدرا که در ساختمان مربوط به این مجموعه در نزدیکی سفارت افغانستان در خیابان پاکستان ایجاد شده است، از میان مهاجرین استخدام شده و آموزش دیده‌اند.
 
به گفته وی، در این مرکز همه خدماتی که معمولا کافی‌نت‌ها برای مهاجرین انجام می‌دهند، ارائه می‌گردد اما با هزینه مناسب و مورد تأیید طرف سفارت که هیچ هزینه اضافی دیگری دریافت نمی‌شود. در عین حال، از آن جایی که کارمندان این کافی‌نت از بین مهاجرین هستند، می توانند با یک تعامل و رفتار خوب و با توجه به شناختی که از مهاجرین دارند، خدمات مورد نظر را انجام دهند.
 
وی ارائه خدمات بیمه از سوی بیمه صدرا با همکاری بیمه مرکزی ایران و شرکت بیمه رازی را یکی از بخش‌های مهم و استثنایی سوپر اپلیکیشن وطندار و مجموعه آن‌ برشمرد و گفت: کار بیمه تقریبا نهایی است و ما در کمترین فرصت کار را روی این بخش آغاز می کنیم. این بیمه شامل بیمه‌های درمانی، حوادث و مدارک است. قرار است بیمه درمانی با یک هزینه بسیار کم برای مهاجرین فعال شود.
 
درازبی افزوده است که با توجه به موارد متعدد مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارکی مانند گذرنامه، هزینه بالای ۲۴۰ دلاری برای دریافت گذرنامه جدید که معمولا از توان مهاجرین خارج است، مدارک آن‌ها با یک هزینه بسیار ناچیز بیمه می‌شود و در صورت مفقود شدن، سرقت و یا از بین رفتن مدرک، بیمه ۸۰ درصد هزینه صدور مجدد مدارک را تقبل می‌کند.
 
خدمات بانکی، از دیگر خدمات ویژه و استثنایی اپلیکیشن وطندار است. مدیر این اپلیشکین در این مورد گفته است که با بانک مربوط گفت وگو کرده اند و جای رایگان در اختیار آنها قرار می دهند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.