اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 29, 2020
14:17 سه شنبه، 9ام دیماه 1399
کد خبر: 119606

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

 
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه عقب ماندگی های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد کار بررسی مشکلات و رفع کمبودهای ارتباطات را در اولویت قرار داده ایم.
 
 محمدجواد آذری جهرمی ۹ دیماه در سفر به خاش و در جمع خبرنگاران بیان کرد: تا ۲۱ روز آینده افزون بر ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم ارتباطات و تلفن همراه مجهز می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: با توجه به اینکه کار آموزش در شهرک توحید آباد گرنچین به صورت حضوری بوده و مشکلات اینترنت و ارتباطات در این منطقه وجود دارد قول می دهیم که مدرسه ارتباطات و اینترنت ویژه دختران توحید آباد را خواهیم ساخت.
 
وی اظهار کرد: ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان که ۲۷ درصد روستاهای این استان هستند تا پایان امسال به اینترنت و ارتباطات کیفی مجهز می شوند.
 
جهرمی با بیان اینکه زیرساخت های فیبرنوری به صورت تدریجی در استان ایجاد می شود.افزود: ۷۶ روستای بالای ۵۰۰ خانوار سیستان و بلوچستان به تلفن ثابت مجهز می شوند و برنامه ای وجود دارد که وای فای خانگی نیز به روستاهای ۱۵ تا ۲۰ خانوار برسد.
 
وی گفت: مقوله های سلامت، تجارت، آموزش، فرهنگی، ارتباطات اجتماعی و غیره به فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنت ارتباط دارد.
 
صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: دسترسی به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه و ثابت در شهر و نقاط روستایی این شهرستان بسیار ضعیف می باشد و دو روز اخیر قطعی اینترنت خاش بسیار نگران کننده بوده و گلایه مندی های شدید مردمی را به همراه داشته است.
 
صالحی افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، یکنواخت سازی و تقویت ارتباطات و پیش بینی فیبر پشتیبان در مسیر زاهدان و میرجاوه به خاش باید مورد توجه دولت باشد.
 
فرماندار خاش ادامه داد: ایرندگان فیبر زمینی ندارد و مناطق سنگان و دشت های موزن، رباط و آبخوان کارواندر و ترشاب و مناطق چاشهی و موتور زمان خان و اسپیتک، کروجی و غیره در بخش مرکزی خاش و روستاهای گورچان و گرنچین و توحید آباد پشتکوه و چهل روستای مرزی روتک با مشکلات فراوان ارتباطاتی مواجه اند.
 
وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه به خاش از سایت های ارتباطات منطقه پشتکوه و رباط و روستاهای بخش مرکزی خاش بازدید و با مردم توحید آباد گرنچین از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.