لبه تکنولوژی

January 29, 2021
18:47 جمعه، 10ام بهمنماه 1399
کد خبر: 120603

مشکل افراد نزدیک بین با یک عینک هوشمند حل خواهد شد

"هلدینگ دارویی کوبوتا" (Kubota Pharmaceutical Holdings) ژاپن اخیرا در حال توسعه عینک‌های هوشمندی است که ممکن است در آینده سبب بهبود بینایی افراد نزدیک بین شود.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، شاید این باعث تعجب افراد بسیاری شود که چطور چنین چیزی ممکن است، اما این شرکت وسیله‌ای پوشیدنی ایجاد کرده است که افراد تنها با قرار دادن آن  در جلوی چشمان خود (دقیقاً همانند عینک) می‌توانند مشکل نزدیک بینی خود را بهبود بخشند. این دستگاه که عینک‌های کوبوتا (Kubota Glasses) نام دارد، در حال حاضر هنوز نمونه اولیه آن ایجاد شده و محققان همچنان در حال آزمایش آن هستند، اما گفتنی است تاکنون نتایج آن امیدوارکننده بوده است.
 
نزدیک بینی معمولاً هنگامی ایجاد می‌شود که قرنیه و شبکیه در کره چشم از هم دور می‌شوند. در این حالت کانون نور مناسب مهار می‌شود و منجر به تاری دید اجسام در یک فاصله می‌شود. شرکت مذکور قصد دارد توزیع عینک‌های هوشمند خود را در آسیا آغاز کند؛ چراکه در آنجا تعداد زیادی از مردم دچار نزدیک بینی هستند. همانطور که شرکت مذکور اعلام کرده ۹۶ درصد از افراد کره جنوبی، ۹۵ درصد افراد ژاپنی، ۸۷ درصد افراد ساکن هنگ کنگ، ۸۵ درصد افراد تایوانی و ۸۲ درصد افراد سنگاپوری برای نزدیک بینی نیاز به استفاده از عینک دارند و در کل جهان نیز حدود ۲.۵۶ میلیارد نفر از نزدیک بینی رنج می‌برند، بنابراین به راحتی می‌توان گفت که عرضه چنین وسیله جدیدی توسط تعداد بسیار زیادی از افراد بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
 
 
نحوه عملکرد عینک "کوبوتا"
 
کار این عینک به صورتی است که عینک‌های کوبوتا با تهیه یک تصویر از لنز دستگاه بر روی شبکیه فرد عمل می‌کنند تا ناسازبینی ایجاد کننده نزدیک بینی را اصلاح کند. این شرکت اظهار داشت که استفاده از این عینک بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در روز به اصلاح بینایی فرد کمک می‌کند.
 
اما برای آنکه محققان دریابند هر فرد می‌بایست روزانه چند ساعت و یا در کل چند روز، هفته، ماه یا سال از آن استفاده کند تا نزدیک بینی او اصلاح شود، کوبوتا قصد دارد آزمایشات بالینی بیشتری را برای تعیین این نکات و موارد دیگر انجام دهد.
 
"ریو کوبوتا" (Ryo Kubota)، رئیس شرکت گفت: تیم توسعه دهنده این عینک در حال حاضر یک آزمایش بالینی را با مشارکت ۲۵ نفر در ایالات متحده آغاز کرده، اما پس از آن شرکت قصد دارد برای اولین بار آن را (عینک) را در آسیا به فروش برساند؛ چراکه جمعیت زیادی از افراد در آنجا نزدیک بین هستند.
 
آزمایشات بالینی اولیه عینک در تابستان گذشته آغاز شد و این شرکت همچنین در حال بررسی لنزهای تماسی به عنوان روش دیگری برای اصلاح نزدیک بینی نیز است. توسعه روش‌های اصلاحی غیرتهاجمی برای بهبود بینایی، زندگی میلیاردها انسان در سراسر جهان را بسیار آسان و دلپذیر می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.