اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 22, 2021
12:21 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124427

توییتر امکان فروش بلیت برای اتاق‌های سرویس Spaces را فراهم می‌کند

 
 
توییتر به راه‌اندازی روش‌های جدید درآمدزایی از کاربران خود ادامه می‌دهد و در جدیدترین اقدام جزئیات سیستم تازه‌ای برای تهیه بلیت رویدادهای ویژه Spaces را منتشر کرده است. این شرکت چند وقت پیش قابلیتی مشابه کلاب‌هاوس را برای کاربرانی که حداقل ۶۰۰ دنبال‌کننده دارند، فعال کرد تا بتوانند گفتگوهای صوتی داشته باشند. حالا این ویژگی کاربران را ملزم می‌کند تا برای ورود به اتاق‌های گفتگو ابتدا بلیت تهیه کنند.
 
میزبانان در این اتاق‌ها که ظاهرا Ticketed Spaces نام دارند، می‌توانند قیمت و حداکثر تعداد بلیت‌ها را تعیین کنند. یکی از سخنگوهای توییتر می‌گوید: «میزبانان می‌توانند پس از کسر هزینه پرداخت‌های درون برنامه‌ای، تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از فروش بلیت‌ها را به دست بیاورند.» این یعنی توییتر جدا از سهم گوگل و اپل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای اندروید و iOS، حدود ۲۰ درصد برای خود سهم برمی‌دارد. Ticketed Spaces برای پرداخت‌ها از سرویس Stripe استفاده خواهد کرد و کاربران باید در این پلتفرم حساب کاربری بسازند.
 
 
کاربرانی که می‌خواهند از این قابلیت جدید استفاده کنند، باید حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشند. به‌علاوه، حداقل سن استفاده از Ticketed Spaces هجده سال یا بیشتر است و هر کاربری که بخواهد از این اتاق‌ها برپا کند، باید در ۳۰ روز گذشته حداقل سه رویداد Spaces برگزار کرده باشد.
 
به گفته سخنگوی توییتر، کاربران می‌توانند برای حضور در دوره آزمایشی این سرویس درخواست دهند. اولین میزبانان برگزیده چند هفته پس از دریافت درخواست‌ها انتخاب خواهند شد. اگرچه همه کاربران دنیا می‌توانند برای حضور در رویدادهای Ticketed Spaces بلیت بخرند، ولی فعلا فقط کاربران آمریکایی قادر به فروش بلیت هستند.
 
در حال حاضر مشخص نیست که سیستم ثبت نام Ticketed Spaces چه زمانی باز می‌شود، اما با توجه به اینکه سرویس Spaces در ماه گذشته برای کاربران بیشتری در دسترس قرار گرفت، به نظر می‌رسد زمان زیادی تا آغاز به کار این قابلیت جدید باقی نمانده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.