اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 4, 2021
12:33 جمعه، 14ام خردادماه 1400
کد خبر: 124982

واتس‌اپ تجاری با قابلیت‌های جدیدی برای ساده‌تر کردن ارتباطات بروز می‌شود

 
 
فیسبوک به منظور جلب نظر کسب و کارهای بزرگ، واتس‌اپ تجاری را با قابلیت‌های جدیدی از جمله گزینه‌های خوبی برای ارتباط با مشتریان و دسترسی راحت‌تر به خدمات شرکت‌ها به روز کرده که ارتباطات را ساده‌تر می‌کند.
 
با وجود نگرانی‌های بسیار پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران و ذخیره‌ ابری داده‌ها، واتس‌اپ همچنان برای بسیاری از خرده‌فروشی‌ها ابزار مهمی برای ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود. اکنون فیسبوک تصمیم گرفته است که چت با کسب و کارها را در اپلیکیشن پیام رسان خود تسهیل کند تا شاید کمی از روند کوچ کاربران به سایر پلتفرم‌ها جلوگیری کرده و توجه شرکت‌های بزرگ را هم جلب نماید.
 
به کمک قابلیت جدید، کاربران می‌توانند هنگام چت با کسب و کارها از گزینه‌های پیش‌فرض موجود فراهم شده توسط واتس‌اپ نیز استفاده کنند. همچنین API برنامه دستخوش تغییراتی شده است تا برخی عبارات بتوانند گزینه‌های بیشتری را برای مشتریان فراهم کنند تا دسترسی راحت‌تری به خدمات هر فروشگاه داشته باشند. حتی اگر تجربه‌ ناخوشایندی از یک فروشنده داشته باشید می‌توانید هنگام بلاک کردن چت، گزینه‌هایی پیرامون دلایل انتخاب خود و ارائه پیشنهادات مشاهده کنید. 
 
 
فیسبوک اعتقاد دارد که امکانات اضافه شده به واتس‌اپ باعث می‌شود که کسب و کارهای بزرگتر به این پلتفرم توجه نشان بدهند. همچنین گفته است که قابلیت‌هایی جدید واتس‌اپ می‌تواند دریافت پشتیبانی و پاسخ از شرکت‌ها را از هفته‌های طولانی به تنها چند دقیقه کاهش دهد. کاربران هم دیگر نیازی به برقراری تماس تلفنی یا ارسال ایمیل نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند چت با کسب و کار مورد نظر خود را شروع کنند.
 
البته مدتی زمان خواهد برد تا کسب و کارها بتوانند از پتانسیل‌های جدید API واتس‌اپ بهره‌ی حداکثری را ببرند و به زودی شاهد افزوده شدن امکانات آن به چت‌ها نخواهیم بود. پس از آن که واتس‌اپ قوانین جدیدی برای استفاده از داده‌های شخصی وضع کرد، موجی از عصبانیت، کاربران اپلیکیشن را فرا گرفت و کارزارهایی برای تحریم آن تشکیل شد. در نهایت فیسبوک مجبور به عقب‌نشینی شد و اعلام کرد که عدم پذیرش قوانین جدید، اختلالی در عملکرد پیام‌رسان ایجاد نخواهد کرد؛ اما همچنان نگرانی‌هایی پیرامون استفاده‌های ناصحیح یا تجاری در سطح کلان از داده‌های کاربران توسط واتس‌اپ مطرح است. 
 
 
واتس‌اپ در تلاش است با معرفی قابلیت‌های جدیدی مثلی انتقال بدون دردسر چت‌ها به شماره تماس جدید و پشتیبانی از یک اکانت توسط چندین دستگاه، دوباره توجه افراد را به سوی خود جلب کند. همچنین گفته می‌شود که ویژگی‌های جدیدی مثل حذف خودکار پیام‌ها، انتقال تاریخچه چت از اندروید به iOS و بازبینی پیام‌های صوتی پیش از ارسال در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.